Haribo 2017-10-24T14:39:21+00:00

Project Description

Vrolijke drop

Productlijn ‘Vrolijke Drop’ promoten 

Haribo wil de productlijn ‘Vrolijke Drop’, een drop voor volwassen, onder de aandacht brengen via Facebook en de zakelijke markt betreden.

 Het verhaal

HARIBO, bekend geworden in Nederland door de tv-commercials met Peter-Jan Rens in de jaren ’90. Het assortiment van HARIBO voorziet de consument in alle behoeften; of je nu houdt van drop of fruitgom. Of zuur of fruitig.

Het doel

Haribo wil awareness creëren voor de productlijn ‘Vrolijke Drop’ en leads verzamelen voor de verkoop op de zakelijke markt.

De oplossing

‘Wie is jouw vrolijkste collega?’ luidde de titel van de campagne die HARIBO lanceerde op haar Facebook-pagina. De deelnemers konden via een Facebook landingspagina een foto inzenden en maakten kans op een drop pot voor op het werk. Bij het uploaden van de foto werd gevraagd om je naam, e-mailadres, naam van je collega en waarom je collega de vrolijkste is.

Campagne beelden

Het succes

Door het fun-element verwerkt te hebben met deze campagne (fotocompetitie) is de engagement aanzienlijk verhoogd op de Facebook-pagina van HARIBO Nederland. Er zijn een flink aantal reacties gegeven op de tijdlijnberichten gerelateerd aan deze campagne. Daarnaast zijn er veel leads verzameld door HARIBO.

Heb jij ondersteuning nodig bij het creëren
van content en campagnes op Facebook en Instagram?

Neem contact met ons op
  • Drachmeweg 119a | 2153PA | Nieuw-Vennep
  • 0252 62 0001
  • info@obmn.nl

Wil jij op de hoogte blijven van alle nieuwe ontwikkelingen op Facebook? 


KVK:69069697 | BTW: NL857716359B01| Rabobank: NL83RABO0159563658 | Op al onze leveringen en diensten zijn de Nederland ICT Voorwaarden van toepassing. | De Nederland ICT Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30174840.