Vertel je boodschap met een animatie.

De dierenambulances van de Dierenbescherming rijden 76.000 keer per jaar uit om dieren in nood te redden. Van deze ambulances zijn er 18 door het intensieve gebruik aan vervanging toe. Om de vervanging te bekostigen zijn donaties nodig. Met deze vraag gingen wij bij OBM aan de slag. We bedachten een online campagne concept waarin we met animaties het werk van de Dierenbescherming in beeld brachten en de urgentie voor nieuwe ambulances duidelijk werd. Maar waarom animatie?

Auteur.

Anne Pijnenburg

Creative Designer & Animator

Gerelateerd case.

Dierenbescherming Ambulance Animatie

Dierenbescherming. Houd onze ambulances op de weg!

Hoe ik met animatie het hele verhaal vertel

De dierenambulances van de Dierenbescherming rijden 76.000 keer per jaar uit om dieren in nood te redden. Van deze ambulances zijn er 18 door het intensieve gebruik aan vervanging toe. Om de vervanging te bekostigen zijn donaties nodig. Met deze vraag gingen wij bij OBM aan de slag. We bedachten een online campagne concept waarin we met animaties het werk van de Dierenbescherming in beeld brachten en de urgentie voor nieuwe ambulances duidelijk werd. Maar waarom animatie?

Klant

Dierenbescherming

Datum

Juni 2019

Type

Animatie

Anne Pijnenburg

Creative Designer &

Animator

anne@obmn.nl

De campagne van de Dierenbescherming is gericht op de doelgroep dierenliefhebbers. De campagne bestond uit twee reddingsverhalen die we in beeld wilden brengen. De rode draad in beide acties is dat de redding niet succesvol was geweest zonder de dierenambulance. Ik heb ervoor gekozen om de verhalen te vertellen in animatie, omdat ik dan het hele proces kan laten zien. Je ziet in mijn animaties eerst hoe de dieren in hun noodsituatie zijn terecht zijn gekomen. Daarna zie je dat het Dierenambulance nummer gebeld wordt en de ambulances te hulp schieten. Vervolgens zijn de dieren gered en krijg je de call to action om te doneren. Het eindshot in de animatie is een ambulance die stilvalt. Animatie werkt uitstekend om duidelijk jouw boodschap in beeld te brengen. Je kan er alle kanten mee op en zelf bepalen wat je exact in beeld brengt. 

“Het grote voordeel van animatie is dat je het de doelgroep enorm makkelijk maakt een boodschap te begrijpen.”

Waarom wij kiezen voor bewegend beeld? We weten uit ervaring dat dit, zeker voor de Dierenbescherming, zorgt voor een groter bereik en meer engagement. Dat is precies wat we nodig hebben in de eerste fase van de campagne. In onze werkwijze bereiken we in de eerste fase (see) een grote doelgroep. Daarna volgt in deze campagne retargeting (tink-do) met donatie-banners. Voor de consistentie hebben we gekozen om deze advertenties ook in animatie in te zetten. De donatie-animatie heeft een heel simpele boodschap: de ambulance is stuk, dus we hebben jouw hulp nodig voor nieuwe ambulances. Zo help je ons redden!

“Met bezoekers die vooral scannend lezen is een boodschap overbrengen lastig. Met animatie heb je die mogelijkheid wel!”

Hoe ik te werk ben gegaan? De Dierenbescherming had voor hun offline uiting een getekende ambulance gebruikt en van de redding was beeldmateriaal aanwezig. Ik heb de beelden vertaald naar animatie en de ambulance heb ik vervolgens tot leven gebracht.

Benieuwd naar de resultaten van deze campagne? Bekijk dan de hele ‘dierenambulances’ case in ons portfolio.

Dierenbescherming – Ambulance Animatie2019-08-16T10:11:38+00:00

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT