COVID-19 en nu?

Alle organisaties in Nederland hebben er mee te maken. De impact van het Corona virus. Dit zorgt voor drastische maatregelen, waar de media dagdagelijks ons over informeert. Nu wordt er verwacht dat je zoveel mogelijk thuis je werk gaat verrichten. Dat is voor verscheidene bedrijven al vanzelfsprekend, maar voor velen ook niet. Om hier een helpende hand in te geven delen wij de mogelijkheden die wij tegenwoordig inzetten om zo goed mogelijk op afstand samen te kunnen werken.

Normaal gesproken beginnen wij de dag op kantoor met een stand-up meeting. Hierin worden de persoonlijke werkzaamheden besproken. Zoals je zult begrijpen starten we deze dag vanaf een andere locatie. Thuis! Om zo dicht mogelijk bij onze werkwijze te blijven starten we deze ochtend via Google Meet. Deze oplossing ondersteunt video- en audio conferencing, chat en een presentatie mogelijkheid. Voldoende om de werkzaamheden goed met elkaar kunnen af te stemmen.

Inger Koogie

Creative & marketingmedewerker

Hulp nodig?

Kom met ons in contact

Maar hoe zet je een online meeting op?

  1. Plan de datum en tijd in met Google Agenda, dit is makkelijk in combinatie voor Google Meet. Werk je hier niet mee? Deel dan de link via de mail.
  2. Kies je platform wat het beste aansluit zo is er Google Meet,Whereby en Zoom.


    Google Meet 

      • Makkelijk een vergadering starten
      • Vergadering inplannen via Google Agenda die je gelijk ziet staan op het beginscherm
      • Werkt ook met andere meeting oplossingen zoals Skype for Business.
      • Versleutelde video- en audio streams
      • Gratis tot onbeperkt aantal deelnemers


    Whereby

      • Geen download, PIN codes of registraties voor genodigde
      • Eigen ruimte, makkelijk deelbare link
      • Makkelijk je scherm delen
      • Meeting opnemen, zodat niemand het mist!
      • Via desktop of telefoon
      • Meetings tot 50 deelnemers 
      • Gratis tot 4 deelnemers


    Zoom 

      • Meetings tot 100 deelnemers
      • Ongelimiteerde een op een meetings
      • Ongelimiteerde aantal meetings
      • Limiet van 40 min. in groep meetings
      • Online support

     Meer opties? Er zijn verschillende pakketten mogelijk bij Zoom.

  3. Deel je bestanden voordat de meeting begint en zorg dat iedereen voorbereid is.
  4. Zorg dat je goed zichtbaar en verstaanbaar bent, en een iemand de leiding neemt.
  5. Noteer wat er besproken wordt en/of gebruik de chatfunctie.
  6. Sluit af met een conclusie van het gesprek, en zet deze desnoods op de mail.
  7. Plan alvast de volgende afspraak in.

Tegelijk documenten inzien? 
Met Google Docs, Spreadsheet en kun je het bestand met meerdere mensen delen en tegelijk in werken. Zo heeft iedereen de laatste versie en scheelt het heen en weer sturen!

Inger Koogie

Creative & marketingmedewerker

Hulp nodig?

Kom met ons in contact
Online campagne2020-08-31T13:06:31+00:00
Kom met ons in contact