Facebook en GDPR

Facebook gaat de privacy-functies aanpassen aan GDPR, de General Data Protection Regulation die vanaf mei van kracht wordt in Europa. Facebook gaat nieuwe functies in de app inbouwen zodat gebruikers gemakkelijker kunnen aangeven welke persoonlijke informatie op welke manier door het bedrijf gedeeld mag worden.

Dat heeft Facebook uit de mond van COO Sheryl Sandberg gezegd op een bijeenkomst in Brussel. Facebook brengt de privacy-instellingen voor gebruikers samen op één plek: het zogenoemde Privacy Centrum. Gebruikers kunnen hierin aangeven welke persoonlijke data gedeeld mag worden met andere bedrijven.

Facebook doet dit om te voldoen aan de regels van GDPR, die vanaf mei gaat gelden voor alle bedrijven die actief zijn in de Europese Unie. Deze privacy wetgeving is opgesteld om burgers meer zeggenschap te geven over hun data. En moet ervoor zorgen dat bedrijven transparanter worden over de manier waarop zij met de persoonlijke gegevens van gebruikers en klanten omgaan.

‘Onze apps richten zich al lang op het verlenen van transparantie en controle en dat biedt ons een goed fundament om aan alle vereisten van de GDPR tegemoet te komen en spoort ons aan te blijven investeren in producten en opvoedingstools die de privacy beschermen’, aldus coo Sandberg.

Note van Facebook:
Facebook was built to bring people closer together. We help people connect with friends and family, discover local events and find groups to join. We recognize that people use Facebook to connect, but not everyone wants to share everything with everyone – including with us. It’s important that users have choices when it comes to how their data is used. These are the principles that guide how we approach privacy at Facebook.

Facebook gaat de privacy-functies aanpassen aan GDPR, de General Data Protection Regulation die vanaf mei van kracht wordt in Europa. Facebook gaat nieuwe functies in de app inbouwen zodat gebruikers gemakkelijker kunnen aangeven welke persoonlijke informatie op welke manier door het bedrijf gedeeld mag worden.

Dat heeft Facebook uit de mond van COO Sheryl Sandberg gezegd op een bijeenkomst in Brussel. Facebook brengt de privacy-instellingen voor gebruikers samen op één plek: het zogenoemde Privacy Centrum. Gebruikers kunnen hierin aangeven welke persoonlijke data gedeeld mag worden met andere bedrijven.

Facebook doet dit om te voldoen aan de regels van GDPR, die vanaf mei gaat gelden voor alle bedrijven die actief zijn in de Europese Unie. Deze privacy wetgeving is opgesteld om burgers meer zeggenschap te geven over hun data. En moet ervoor zorgen dat bedrijven transparanter worden over de manier waarop zij met de persoonlijke gegevens van gebruikers en klanten omgaan.

‘Onze apps richten zich al lang op het verlenen van transparantie en controle en dat biedt ons een goed fundament om aan alle vereisten van de GDPR tegemoet te komen en spoort ons aan te blijven investeren in producten en opvoedingstools die de privacy beschermen’, aldus coo Sandberg.

 

Heb jij ondersteuning nodig bij het creëren
van content en campagnes op Facebook en Instagram?

Neem contact met ons op
2018-05-23T07:48:32+00:00