Adverteren.

Onze advertentiespecialisten zijn direct betrokken bij het opstellen van de campagnestrategie. Als de keuze voor kanalen is gemaakt gaan zij aan de slag om de advertentieruimte in te kopen en te betalen hoe lang en hoe vaak we op de kanalen gaan adverteren. De advertenties strategie is één van de belangrijkste onderdelen om de vastgestelde KPI’s te behalen.

Als we direct kijken naar het online landschap zijn er twee belangrijke spelers: Facebook en Google. Naast de online kanalen maken wij natuurlijk ook gebruik van de traditionele mediakanalen als tv, radio en print.


Facebook
Door gebruik te maken van diverse advertentievormen, A/B testen en het inzetten van retargeting door middel van de Facebook Pixel, brengen wij de boodschap onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Het resultaat: het bereiken van de juiste mensen!

Om campagnes en tijdlijn berichten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen maken wij gebruik van verschillende advertentievormen. De content kan bestaan uit foto en video, maar de verschillende vormen van advertenties breiden zich ook steeds verder uit. Denk aan Carrousel Ads, Dynamic Product ad en Canvas advertenties.

Bij adverteren maken wij gebruik van de Facebook Pixel om doelgroepen in kaart te brengen en website bezoekers te retargeten. Je kan ook speciale gebeurtenissen van je bezoekers vastleggen, denk aan het toevoegen van een product aan de winkelwagen en het maken van een bestelling. We maken een doelgroep aan en bouwen doelgroepen op, op basis van interesses. Ook kunnen we Facebook doelgroepen aanmaken op basis van eerder verzamelde leads. Door het uitvoeren van A/B testen weten we wat wel en niet werkt voor jouw merk of organisatie.

Door het monitoren van deze data kunnen we aan het einde van de maand of kwartaal een analyse overzicht geven. Waardoor we weten wat wel en niet werkt, en hoe we dit voor de volgende maand of kwartaal anders kunnen aanpakken. Om al deze gegevens en data te verzamelen werken we met de Facebook Business Manager. Hierin hebben we een duidelijk overzicht en kunnen we de gegevens downloaden. 

Google

Net als bij Facebook is het binnen Google ook mogelijk om op verschillende manieren te adverteren. Het begint al met het goed inrichten van de (campagne)website. Denk aan SEO-teksten die zorgen voor vindbaarheid. Om gevonden te worden door jouw doelgroep ga je advertentie maken die bovenaan komen als mensen op bepaalde woorden zoeken. Dat is alleen met tekst. Via Google kun je ook gebruik maken van display-advertising op partner websites.

Het is ook mogelijk om video’s in te zetten op YouTube, onderdeel van Google. Er zijn verschillende soorten pre-rolls die kunnen worden ingezet. Denk aan advertenties die mensen kunnen wegklikken of langere commercials die niet kunnen worden weggeklikt. 

Carousel ads

Lead ads

Canvas ads

Collection Ads

Dynamic Product Ads

De dynamische advertenties van Facebook promoten producten automatisch onder mensen die interesse hebben getoond op je website of in je app. Door middel van de Facebook Pixel en de Facebook SDK worden Facebook-gebruikers die je producten bekijken opgeslagen. Nadat je producten zijn ingeladen in de Facebook Productcatalogus kun je een campagne aanmaken om deze mensen op product-niveau te retargeten.

Strategie

• Strategie & advies

• Consultancy

• Research

Creatie

• Design

• Concepting

• Content creatie

• Video en foto productie

• Web-development

• Animatie

Development

• Agile methodiek

• Websites & platformen

• Automatisering & intranetten

• Open source

Adverteren

• Adverteren

• Analyses

• Data opslag

Dierenbescherming – Valentijn2019-05-29T08:31:47+00:00

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT