Adverteren

Onze advertentiespecialisten zijn direct betrokken bij het opstellen van de campagnestrategie. Als de keuze voor kanalen is gemaakt, gaan zij aan de slag om de advertentieruimte in te kopen en te bepalen hoe lang en hoe vaak er op de kanalen wordt geadverteerd. Binnen de strategie is het advertentieplan één van de belangrijkste onderdelen om de vastgestelde KPI’s te behalen.

Als we kijken naar het online landschap zijn er twee belangrijke spelers: Facebook en Google. Naast de online kanalen maken wij natuurlijk ook gebruik van de traditionele mediakanalen als tv, radio en print.

Facebook
Door gebruik te maken van diverse advertentievormen, A/B-testen en het inzetten van retargeting door middel van de Facebook Pixel, brengen wij de boodschap onder de aandacht bij de doelgroep. Het resultaat: bereik bij de juiste mensen!

Om campagnes en tijdlijnberichten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, maken wij gebruik van verschillende advertentievormen. De content kan bestaan uit foto en video, maar de verschillende vormen van advertenties breiden zich ook steeds verder uit. Denk aan Carrousel Ads, Dynamic Product Ads en Canvas Ads.

Bij adverteren maken wij gebruik van de Facebook Pixel om doelgroepen in kaart te brengen en websitebezoekers te retargeten. Je kunt ook speciale gebeurtenissen van je bezoekers vastleggen. Denk aan het toevoegen van een product aan de winkelwagen of het plaatsen van een bestelling. We maken een doelgroep aan en bouwen doelgroepen op, op basis van interesses. Ook kunnen we Facebook doelgroepen aanmaken op basis van eerder verzamelde leads. Door het uitvoeren van A/B-testen weten we wat wel en niet werkt voor jouw merk of organisatie.

Door het monitoren van deze data kunnen we aan het einde van de maand of kwartaal een analyse laten zien. Zo is inzichtelijk wat wel en niet werkt, en hoe we dit in een volgende maand of kwartaal anders kunnen aanpakken. Om al deze gegevens en data te verzamelen, werken we met de Facebook Business Manager. Hiermee hebben we een duidelijk overzicht en kunnen we de gegevens downloaden.

Google
Net als bij Facebook is het binnen Google ook mogelijk om op verschillende manieren te adverteren. Het begint al met het goed inrichten van de (campagne)website. Denk aan SEO-teksten die zorgen voor vindbaarheid. Om gevonden te worden door jouw doelgroep ga je advertenties maken die bovenaan komen als mensen op bepaalde woorden zoeken. Dat is alleen met tekst. Via Google kun je ook gebruik maken van display-advertising op partnerwebsites.

Het is ook mogelijk om video’s in te zetten op YouTube, onderdeel van Google. Er zijn verschillende soorten pre-rolls die kunnen worden ingezet. Denk aan advertenties die mensen kunnen wegklikken, of langere commercials die niet kunnen worden weggeklikt.

Carousel ads

Lead ads

Canvas ads

Collection Ads

Dynamic Product Ads

De dynamische advertenties van Facebook promoten producten automatisch onder mensen die interesse hebben getoond op je website of in je app. Door middel van de Facebook Pixel en de Facebook SDK (Software Development Kit) worden Facebook-gebruikers die je producten bekijken, opgeslagen. Nadat je producten zijn ingeladen in de Facebook Productcatalogus kun je een campagne aanmaken om deze mensen op productniveau te retargeten.

Onze diensten

Met een passie voor online marketing zijn wij elke dag bezig het beste resultaat te behalen voor onze klanten. We brengen met crossmediale campagnes merk en doelgroep bij elkaar. We zijn actief op meerdere gebieden. Van strategie tot data. Een succesvolle campagne begint bij de strategie en valt of staat met de juiste creativiteit. Alles wat wij doen is gebaseerd op data.

 

Strategie

  • Advies
  • Consultancy
  • Campagnestrategie
  • Campagneconcept
  • Branding

Creatie

  • Productie
  • Concepting
  • Design
  • Animatie

Development

  • Front-end en back-end
  • Website en platformen
  • Maatwerk oplossingen
  • Open sources
  • Hosting
Lees meer
Lees meer
Lees meer

Onze diensten

Met een passie voor online marketing zijn wij elke dag bezig het beste resultaat te behalen voor onze klanten. We brengen met crossmediale campagnes merk en doelgroep bij elkaar. We zijn actief op meerdere gebieden. Van strategie tot data. Een succesvolle campagne begint bij de strategie en valt of staat met de juiste creativiteit. Alles wat wij doen is gebaseerd op data.

 

Strategie OBM

Strategie

  • Advies
  • Consultancy
  • Campagnestrategie
  • Campagneconcept
  • Branding
Lees meer
Creatie OBM

Creatie

  • Productie
  • Concepting
  • Design
  • Animatie
Lees meer
Development OBM

Development

  • Front-end en back-end
  • Website en platformen
  • Maatwerk oplossingen
  • Open sources
  • Hosting
Lees meer
KEEN Trail Map2020-05-25T11:45:57+00:00
Dierenbescherming – Valentijn2020-01-14T14:42:35+00:00
Kom met ons in contact