Strategie

Om de strategie te bepalen worden doelstellingen vastgesteld. We maken hiervoor gebruik van het SMART principe, hieronder beschreven en uitgelegd. Dit helpt ons om de strategie en doelstellingen te concretiseren en doelgericht te werk te gaan. We concretiseren de doelstellingen met KPI’s, zodat we grip hebben op wat we willen bereiken. Deze KPI’s kunnen we dan monitoren en in onze analyses verwerken, zodat we weten wat het beste werkt voor jouw organisatie.

Waarom wij werken met KPI’s? De zogenoemde Key Performance Indicators verstrekken belangrijke informatie over de organisatie en campagnes. Met deze informatie kan de ontwikkeling worden gevolgd. Dat levert inzichten op die dienen als vergelijking met het verleden en andere campagnes. Verder is een belangrijk voordeel van het gebruiken van KPI’s dat een strategie (lange termijn) relatief eenvoudig vertaald kan worden naar campagnes (korte termijn).

Vanuit de strategie worden de campagnes bedacht. Onze campagnes zijn opgebouwd volgens het See-Think-Do-Care model. Door middel van storytelling proberen we gedurende een campagne een verhaal te vertellen aan de doelgroep. We bereiken ze, betrekken ze en activeren ze! In de vier verschillende fases gebruiken we verschillende vormen content en mediakanalen. Aan de hand van de doelstellingen, KPI’s, doelgroepen en budget wordt de campagnestrategie en mediaplan opgesteld. In dit artikel leggen we uit hoe je See-Think-Do-Care model kan inzetten en hoe je het beste je resultaten meet.

Wil jij jouw doelstellingen uitwerken tot een strategisch plan?

Kom met ons in contact

Benieuwd hoe we de strategie omzetten of een van onze andere cases naar een campagne? Bekijk dan de case: ‘Beste ondernemer,’ of een van onze andere cases.

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-05-25T11:36:24+00:00
Kom met ons in contact