Project Description

Dierenbescherming. Dierenambulances

Concept

De dierenambulances van De Dierenbescherming rijden 76.000 keer per jaar uit voor honden, katten, eendjes en andere dieren in nood. Het punt is echter dat 18 ambulances door het intensieve gebruik vervangen moeten worden. We focussen ons online op de noodzaak van de aanschaf van 18 nieuwe ambulances en vragen om een donatie. We maken gebruiken van twee verschillende bestaande cases: eendjes en een kat. Door middel van de focus te leggen op het liefdevolle werk van onze vrijwilligers op de ambulances bij het redden van dieren wordt de urgentie van het reddingswerk en de mensen die betrokken zijn duidelijk. De boodschap is dan ook: zorg dat we niet stil komen te staan. Red dieren in nood!

Klant

Dierenbescherming

Datum

Maart – april 2019

Type

Advertising campagne

Doel

Het doel van de campagne is om het werk van De Dierenbescherming bij nieuwe en bestaande doelgroepen onder de aandacht te brengen en donaties binnen te krijgen.

Dierenbescherming. Dierenambulances

Concept

De dierenambulances van De Dierenbescherming rijden 76.000 keer per jaar uit voor honden, katten, eendjes en andere dieren in nood. Het punt is echter dat 18 ambulances door het intensieve gebruik vervangen moeten worden. We focussen ons online op de noodzaak van de aanschaf van 18 nieuwe ambulances en vragen om een donatie. We maken gebruiken van twee verschillende bestaande cases: eendjes en een kat. Door middel van de focus te leggen op het liefdevolle werk van onze vrijwilligers op de ambulances bij het redden van dieren wordt de urgentie van het reddingswerk en de mensen die betrokken zijn duidelijk. De boodschap is dan ook: zorg dat we niet stil komen te staan. Red dieren in nood!

Klant

Dierenbescherming

Datum

Maart – april 2019

Type

Advertising campagne

Doel

Het doel van de campagne is om het werk van De Dierenbescherming bij nieuwe en bestaande doelgroepen onder de aandacht te brengen en donaties binnen te krijgen.

Dierenbescherming Ambulance Animatie

Content

We hebben in deze campagne gekozen voor twee verschillende stijlen, namelijk: animatie en fotografie. Bij animatie konden we voor zowel Facebook als Instagram Stories het reddingsverhaal geanimeerd in beeld brengen. De foto content zorgt voor een duidelijke urgentie. We hebben een a-b test uitgevoerd welk verhaal en welke contentvorm het beste werkte. Nadat mensen een advertentie hebben gezien, werden ze nog één keer geretarget.

Resultaat

In vier weken tijd heeft ruim 35% van de bereikte mensen een actie uitgevoerd via Facebook en Instagram. Daarvan heeft 3,5% een donaties gedaan. De CTR ligt op Instagram Stories wel lager dan op Facebook, maar we hebben via stories wel veel mensen kunnen bereiken met het verhaal van de Dierenbescherming en de ambulances. Deze mensen hebben via retargeting alsnog een banner op Facebook gezien. Hier ligt de CTR hoger dan gemiddeld. Het verhaal van de kat in animatie scoorde het beste.

Dierenbescherming Ambulance Facebook Marketing Mockup

Over De Dierenbescherming

De Dierenbescherming zet zich dag in, dag uit, in voor dieren in nood. Dat doen ze met de dierenambulances, dierenopvangcentra, inspecteurs en de duizenden vrijwilligers die ze in het land hebben. De Dierenbescherming streeft ernaar om verstoord dierenwelzijn te verminderen of te voorkomen en de situatie voor zowel dier als mens te verbeteren.

Dierenbescherming – Ambulance Animatie2019-08-16T10:11:38+00:00

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT