Project Description

Klant: Dierenbescherming

Datum: Maart – april 2019

Type: Advertising campagne

Dierenbescherming Dierenambulances

Concept
De ambulances van de Dierenbescherming rukken 76.000 keer per jaar uit voor honden, katten, eendjes en andere dieren in nood. Door het intensieve gebruik zijn 18 ambulances aan vervanging toe. We benadrukken online de noodzaak tot 18 nieuwe ambulances en vragen om een donatie. We maken gebruiken van twee verschillende, bestaande cases: eendjes en een kat. Door de focus te leggen op het liefdevolle werk van de vrijwilligers op de ambulances bij het redden van dieren, wordt de urgentie van het reddingswerk duidelijk. De boodschap is dan ook: zorg dat we niet stil komen te staan. Red dieren in nood!

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Doel
Het doel van de campagne is om het werk van De Dierenbescherming bij nieuwe en bestaande doelgroepen onder de aandacht te brengen en donaties te ontvangen.

Klant: Dierenbescherming

Datum: Maart – april 2019

Type: Advertising campagne

Dierenbescherming Dierenambulances

Concept
De ambulances van de Dierenbescherming rukken 76.000 keer per jaar uit voor honden, katten, eendjes en andere dieren in nood. Door het intensieve gebruik zijn 18 ambulances aan vervanging toe. We benadrukken online de noodzaak tot 18 nieuwe ambulances en vragen om een donatie. We maken gebruiken van twee verschillende, bestaande cases: eendjes en een kat. Door de focus te leggen op het liefdevolle werk van de vrijwilligers op de ambulances bij het redden van dieren, wordt de urgentie van het reddingswerk duidelijk. De boodschap is dan ook: zorg dat we niet stil komen te staan. Red dieren in nood!

Doel
Het doel van de campagne is om het werk van De Dierenbescherming bij nieuwe en bestaande doelgroepen onder de aandacht te brengen en donaties te ontvangen.

Dierenbescherming Ambulance Animatie

Content
We hebben in deze campagne gekozen voor twee verschillende stijlen: animatie en fotografie. Middels animatie konden we voor zowel Facebook als Instagram Stories het reddingsverhaal geanimeerd in beeld brengen. De foto zorgt voor een duidelijke urgentie. We hebben een A/B-test uitgevoerd om te onderzoeken welk verhaal en welke contentvorm het beste werkte. Nadat mensen een advertentie hadden gezien, werden ze nog één keer geretarget.

Resultaat
In vier weken tijd heeft ruim 35% van de bereikte mensen een actie uitgevoerd via Facebook en Instagram. Daarvan heeft 3,5% een donatie gedaan. De CTR ligt op Instagram Stories lager dan op Facebook, maar we hebben via Stories wel veel mensen kunnen bereiken met het verhaal van de Dierenbescherming en de ambulances. Deze mensen hebben via retargeting nog een banner op Facebook gezien. Hier ligt de CTR hoger dan gemiddeld. Het verhaal van de kat in animatie scoorde het beste.

Over De Dierenbescherming
De Dierenbescherming zet zich dagelijks in voor dieren in nood met dierenambulances, opvangcentra, inspecteurs en duizenden vrijwilligers in het hele land. De Dierenbescherming streeft ernaar om verstoord dierenwelzijn te verminderen of te voorkomen en de situatie voor zowel dier als mens te verbeteren.

UNICEF Voedingscampagne2020-01-27T08:10:52+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-02-13T15:06:37+00:00
Kom met ons in contact