Project Description

Klant: de Dierenbescherming

Datum: Juni – Augustus 2019

Type: Online campagne

De Dierenbescherming Hitte actie

De campagne Hitte actie voor de Dierenbescherming is in de zomerperiode gelanceerd om mensen bewust te maken van de temperatuur in de auto. De campagne is uitgerold via Facebook en Instagram.

Concept
Afgelopen zomer hebben wij gewerkt aan een campagne voor de Dierenbescherming: de Hitte actie! De temperatuur in een stilstaande auto kan bij warm weer oplopen tot wel 50°C. Dat is (net als voor mensen) voor honden levensgevaarlijk. Jaarlijks worden door de Dierenbescherming oververhitte honden uit auto’s bevrijd. Om mensen bewust te maken van de temperatuur in de auto is een speciale sleutelhanger met thermometer ontwikkeld. Zo blijf je altijd alert op de gevaren van een (te) warme auto. De boodschap van de campagne was dan ook: Laat je hond nooit achter in de auto!

 

Klant: de Dierenbescherming

Datum: Juni – Augustus 2019

Type: Online campagne

De Dierenbescherming Hitte actie

De campagne Hitte actie voor de Dierenbescherming is in de zomerperiode gelanceerd om mensen bewust te maken van de temperatuur in de auto. De campagne is uitgerold via Facebook en Instagram.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Concept
Afgelopen zomer hebben wij gewerkt aan een campagne voor de Dierenbescherming: de Hitte actie! De temperatuur in een stilstaande auto kan bij warm weer oplopen tot wel 50°C. Dat is (net als voor mensen) voor honden levensgevaarlijk. Jaarlijks worden door de Dierenbescherming oververhitte honden uit auto’s bevrijd. Om mensen bewust te maken van de temperatuur in de auto is een speciale sleutelhanger met thermometer ontwikkeld. Zo blijf je altijd alert op de gevaren van een (te) warme auto. De boodschap van de campagne was dan ook: Laat je hond nooit achter in de auto!

 

Doel
De Hitte actie had als doel om mensen ervan te doordringen dat de temperatuur in een stilstaande auto snel oploopt en je geen dieren achter moet laten in de auto.

Content
De campagne werd op verschillende ‘warme’ momenten gedurende de zomerperiode ingezet. Hiervoor gebruikten wij verschillende advertenties. Er is een A/B-test gedaan om te onderzoeken of een hond in beeld beter werkte dan alleen de thermometer aan een autosleutel. Omdat deze advertenties alleen getoond werden aan de doelgroep als het ook daadwerkelijk warm was buiten, kwam de noodzaak van de thermometer goed naar voren.
Mensen konden na het klikken op de advertenties op Facebook en Instagram een eigen sleutelhanger te bestellen.

Het resultaat
Al snel kwam uit de A/B-test naar voren dat de afbeelding van de hond met de autosleutel het beste werkte. Deze is na de eerste testperiode dus gebruikt voor de vervolgcampagnes. We hebben met deze campagne veel mensen met huisdieren bereikt. Mensen die een sleutelhanger hebben aangeschaft zijn vastgelegd als doelgroep: huisdierbezitters / dierenliefhebbers. Deze kunnen worden gebruikt voor retargeting.

Over de Dierenbescherming
De Dierenbescherming zet zich dagelijks in voor dieren in nood met dierenambulances, opvangcentra, inspecteurs en  duizenden vrijwilligers in het hele land. De Dierenbescherming streeft ernaar om verstoord dierenwelzijn te verminderen of te voorkomen en de situatie voor zowel dier als mens te verbeteren.

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
Kom met ons in contact