Dierenbescherming 2018-05-23T06:59:41+00:00

Project Description

Dierenfoto van het Jaar 2017

Online zichtbaarheid vergroten en leads genereren

Door middel van een fotocompetitie via Facebook en Instagram hebben we de online zichtbaarheid tijdens de campagne periode ‘Help Ons Redden 2017’ verhoogt en hebben we door de ‘Dierenfoto van het Jaar’ verkiezing nieuwe leads verzameld.

 Het verhaal

Elk jaar organiseert de Dierenbescherming in de weken rondom Dierendag een publiekscampagne. In 2017 was het thema ‘Dieren in nood’. Om dieren te blijven redden heeft de Dierenbescherming hulp nodig en daar voeren ze in die periode actie voor.

Het doel

Tijdens de campagneperiode wil de Dierenbescherming met een positieve actie de zichtbaarheid verhogen, engagement creëren en leads binnenhalen die in het vervolg van de campagne ‘Help Ons Redden’ kunnen worden gebruikt.

De oplossing

Wij hebben de campagne ‘Dierenfoto van het Jaar’ bedacht. De doelgroep waren huisdiereigenaren in Nederland. Tijdens de eerste fase konden dierenliefhebbers op een speciale landingspagina een foto uploaden van hun huisdier. Deze actie liep tot en met Dierendag. In de tweede fase kon worden gestemd op één van de drie geselecteerde foto’s. De actie werd door diverse advertentievormen met verschillende afbeeldingen (hond, kat etc.) onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Er werd gesegmenteerd op interesses van de doelgroep. Naast huisdiereigenaren hebben we ons ook gericht op betrokkenen op de Facebook-pagina van de Dierenbescherming en nieuwsbriefabonnees. De tweede fase is gericht op bezoekers van de landingspagina en een nieuwe groep mensen met interesse voor huisdieren.

Campagne beelden

Het succes

De actie werd een enorm groot succes en al na één dag werd de vooraf gestelde doelstelling van 1.000 foto’s gehaald. Uiteindelijk werden in twee weken tijd ruim 8.000 dierenfoto’s ingestuurd. Uit deze foto’s werd uiteindelijk een winnaar gekozen. Het resultaat na deze campagne is dat de Dierenbescherming de betrokkenheid op Facebook en Instagram heeft vergroot en een grote groep nieuwe mensen is leren kennen. Bijna 75% van de ingestuurde data was vooraf niet bekend bij de Dierenbescherming. Tijdens de campagneperiode zijn deze gegevens gebruikt om aandacht te vragen voor de landelijke campagne ‘Help Ons Redden’.

Heb jij ondersteuning nodig bij het creëren
van content en campagnes op Facebook en Instagram?

Neem contact met ons op