Project Description

Klant: Dierenbescherming

Datum: 2017

Type: Crossmediale campagne

Dierenbescherming Dierenfoto van het Jaar 2017

Online zichtbaarheid vergroten en leads genereren
Met een fotocompetitie op Facebook en Instagram hebben we de online zichtbaarheid tijdens de campagne periode ‘Help Ons Redden 2017’ verhoogd. En door de ‘Dierenfoto van het Jaar’-verkiezing zijn nieuwe leads verzameld.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Het verhaal
Elk jaar organiseert de Dierenbescherming in de weken rond Dierendag een publiekscampagne. In 2017 was het thema ‘Dieren in nood’. Om dieren te blijven redden, heeft de Dierenbescherming hulp nodig.

Het doel
Tijdens de campagneperiode wil de Dierenbescherming met een positieve actie de zichtbaarheid verhogen, engagement creëren en leads binnenhalen die in het vervolg van de campagne ‘Help Ons Redden’ kunnen worden gebruikt.

De oplossing
Wij hebben de campagne ‘Dierenfoto van het Jaar’ bedacht. De doelgroep was: huisdiereigenaren in Nederland. Tijdens de eerste fase konden dierenliefhebbers op een speciale landingspagina een foto uploaden van hun huisdier. Deze actie liep tot en met Dierendag. In de tweede fase kon worden gestemd op één van de drie geselecteerde foto’s. De actie werd door diverse advertentievormen met verschillende afbeeldingen (hond, kat etc.) onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Er werd gesegmenteerd op interesses van de doelgroep. Behalve op huisdiereigenaren hebben we ons ook gericht op betrokkenen via de Facebook-pagina van de Dierenbescherming en nieuwsbriefabonnees. De tweede fase was gericht op bezoekers van de landingspagina en een nieuwe groep mensen met interesse in huisdieren.

Klant: Dierenbescherming

Datum: 2017

Type: Crossmediale campagne

Dierenbescherming Dierenfoto van het Jaar 2017

Online zichtbaarheid vergroten en leads genereren
Met een fotocompetitie op Facebook en Instagram hebben we de online zichtbaarheid tijdens de campagne periode ‘Help Ons Redden 2017’ verhoogd. En door de ‘Dierenfoto van het Jaar’-verkiezing zijn nieuwe leads verzameld.

Het verhaal
Elk jaar organiseert de Dierenbescherming in de weken rond Dierendag een publiekscampagne. In 2017 was het thema ‘Dieren in nood’. Om dieren te blijven redden, heeft de Dierenbescherming hulp nodig.

Het doel
Tijdens de campagneperiode wil de Dierenbescherming met een positieve actie de zichtbaarheid verhogen, engagement creëren en leads binnenhalen die in het vervolg van de campagne ‘Help Ons Redden’ kunnen worden gebruikt.

De oplossing
Wij hebben de campagne ‘Dierenfoto van het Jaar’ bedacht. De doelgroep was: huisdiereigenaren in Nederland. Tijdens de eerste fase konden dierenliefhebbers op een speciale landingspagina een foto uploaden van hun huisdier. Deze actie liep tot en met Dierendag. In de tweede fase kon worden gestemd op één van de drie geselecteerde foto’s. De actie werd door diverse advertentievormen met verschillende afbeeldingen (hond, kat etc.) onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Er werd gesegmenteerd op interesses van de doelgroep. Behalve op huisdiereigenaren hebben we ons ook gericht op betrokkenen via de Facebook-pagina van de Dierenbescherming en nieuwsbriefabonnees. De tweede fase was gericht op bezoekers van de landingspagina en een nieuwe groep mensen met interesse in huisdieren.

Het succes
De actie werd een enorm succes en al na één dag werd de vooraf geformuleerde doelstelling van 1.000 ingezonden foto’s gehaald. Uiteindelijk werden in twee weken tijd ruim 8.000 dierenfoto’s ingestuurd. Uit deze foto’s werd uiteindelijk een winnaar gekozen. Het resultaat van deze campagne is dat de Dierenbescherming de betrokkenheid op Facebook en Instagram heeft vergroot en een grote groep nieuwe mensen heeft leren kennen. Bijna 75% van de ingestuurde data was vooraf niet bekend bij de Dierenbescherming. Tijdens de campagneperiode zijn deze gegevens gebruikt om aandacht te vragen voor de landelijke campagne ‘Help Ons Redden’.

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
Kom met ons in contact