Project Description

Flexa. Kleur van het Jaar 2019

Concept

In het najaar maakt Flexa wereldwijd de Kleur van het Jaar bekend. Samen met de kleur lanceert Flexa vier paletten waarin de Kleur van het Jaar 2019, Spiced Honey gecombineerd wordt met negen andere kleuren. Deze kleur staat enkele maanden centraal in de communicatie uitingen van Flexa.

Doel
Het doel van de campagne is om bekendheid en bereik rondom #spicedhoney, de kleur van het jaar, te creëren. We proberen mensen te inspireren met de Kleur van het Jaar, zelf aan de slag te gaan en het eindresultaat te delen.

Klant

Flexa

Datum

September – december 2018

Type

Social media campagne

Content

Om consumenten in de gehele verfreis met de juiste content te bedienen zijn verschillende soorten content gemaakt. Volgens het See-Think-Do-Care principe zijn we begonnen met brand awareness door het delen van inspiratie beelden (foto en video). Vanuit daar hebben we de bereikte groep meer laten zien over de kleur Spiced Honey en ze de Visualizer App of Kleurtester te laten gebruiken. In de care fase is een speciale landingspagina ontworpen om mensen het eindresultaat te laten delen. Over de gehele looptijd van de campagne hebben we de kanalen Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest gebruikt.

Flexa. Kleur van het Jaar 2019

Concept

In het najaar maakt Flexa wereldwijd de Kleur van het Jaar bekend. Samen met de kleur lanceert Flexa vier paletten waarin de Kleur van het Jaar 2019, Spiced Honey gecombineerd wordt met negen andere kleuren. Deze kleur staat enkele maanden centraal in de communicatie uitingen van Flexa.

Klant

Flexa

Datum

September – december 2018

Type

Social media campagne

Doel
Het doel van de campagne is om bekendheid en bereik rondom #spicedhoney, de kleur van het jaar, te creëren. We proberen mensen te inspireren met de Kleur van het Jaar, zelf aan de slag te gaan en het eindresultaat te delen.

Het resultaat

We hebben met deze campagne een grote groep nieuwe mensen bereikt. Meer dan 50% van deze bereikte doelgroep was ook betrokken bij de content. Vanuit deze groep hebben we 12% naar de website van Flexa gekregen om artikelen te lezen, Visualizer App te downloaden en kleurtesters van één van de kleuren te bestellen.

Over Flexa

Flexa is onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Flexa is het meest inspirerende verfmerk van Nederland. Flexa inspireert, motiveert en helpt consumenten gedurende de gehele verfreis om het huis te kleuren. Flexa helpt consumenten met inspiratie foto’s, kleuren tools en how to artikelen. Sinds 2004 benoemd het Flexa ColorLab elk jaar de Kleur van het Jaar.

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT