Project Description

Klant: Flexa

Datum: September – december 2018

Type: Social Media Campagne

Flexa Kleur van het Jaar 2019

Concept
In het najaar maakt Flexa wereldwijd de Kleur van het Jaar bekend. Samen met de Kleur van het Jaar 2019; Spiced Honey, lanceerde Flexa vier paletten waarin deze kleur wordt gecombineerd met negen andere kleuren. Spiced Honey staat enkele maanden centraal in de communicatie-uitingen van Flexa.

Doel
Het doel van de campagne is om bekendheid en bereik te creëren voor #spicedhoney, de Kleur van het Jaar. We proberen mensen te inspireren zelf aan de slag te gaan met de Kleur van het Jaar, en het eindresultaat te delen.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Klant: Flexa

Datum: September – december 2018

Type: Social Media campagne

Flexa Kleur van het Jaar 2019

Concept
In het najaar maakt Flexa wereldwijd de Kleur van het Jaar bekend. Samen met de Kleur van het Jaar 2019; Spiced Honey, lanceerde Flexa vier paletten waarin deze kleur wordt gecombineerd met negen andere kleuren. Spiced Honey staat enkele maanden centraal in de communicatie-uitingen van Flexa.

Doel
Het doel van de campagne is om bekendheid en bereik te creëren voor #spicedhoney, de Kleur van het Jaar. We proberen mensen te inspireren zelf aan de slag te gaan met de Kleur van het Jaar, en het eindresultaat te delen.

Content
Om consumenten in de gehele verfreis met de juiste content te bedienen, zijn verschillende soorten content gemaakt. Volgens het See-Think-Do-Care principe zijn we begonnen met brand awareness door het delen van inspirerende beelden (foto en video). Daarna hebben we de bereikte personen meer laten zien over de kleur Spiced Honey en ze de Visualizer App of Kleurtester laten gebruiken. Voor de care fase is een speciale landingspagina ontworpen waarop mensen het eindresultaat konden delen. Gedurende de gehele looptijd van de campagne hebben we de kanalen Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest gebruikt.

Het resultaat
We hebben met deze campagne een grote groep nieuwe mensen bereikt. Meer dan 50% van de bereikte doelgroep was ook betrokken bij de content. Van deze groep hebben we 12% naar de website van Flexa gekregen om artikelen te lezen, de Visualizer App te downloaden en kleurtesters van één van de kleuren te bestellen.

Over Flexa
Flexa is onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Flexa is het meest inspirerende verfmerk van Nederland. Flexa inspireert, motiveert en helpt consumenten gedurende de gehele verfreis om het huis te kleuren. Flexa helpt consumenten met inspirerende foto’s, kleurentools en how to-artikelen. Sinds 2004 benoemt het Flexa ColorLab elk jaar de Kleur van het Jaar.

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact