Flexa Kleur van het Jaar 2018-05-23T06:59:16+00:00

Project Description

Flexa Kleur van het Jaar 2018

Het onder de aandacht brengen van de Kleur van het Jaar 2018 Heart Wood

Als onderdeel van de Social Media Ondersteuning van Flexa hebben we door middel van verschillende online content en mini-campagnes de campagne Kleur van het Jaar 2018 onder de aandacht gebracht. We hebben de doelgroep betrokken bij Heart Wood, de kleur van 2018. In samenwerking met influencers hebben we de doelgroep geïnspireerd Heart Wood of één van de andere kleuren van de bijhorende paletten te gaan gebruiken en daarna het eindresultaat te delen. Zo hebben we van een brede doelgroep  op basis van interesses een nieuwe groep Flexa ambassadeurs opgebouwd.

Het verhaal

Flexa is onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Flexa helpt consumenten bij de kleur- en productkeuze. Initiatieven als kleuradvies, de Flexa Visualizer app en de kleurtesters zijn hier het bewijs van. Sinds 2004 benoemd het Flexa ColorLab elk jaar de Kleur van het Jaar. De Kleur van het Jaar 2018 is Heart Wood.

Het doel

Het doel van de campagne Kleur van het Jaar 2018 is om het bereik rondom #heartwood te vergroten onder de doelgroep en mensen te inspireren met de Kleur van het Jaar aan de slag te gaan en het eindresultaat te delen.

De oplossing

Voor Flexa hebben we de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest gebruikt. In de week voor de lancering van de Kleur van het Jaar 2018 hebben we, door middel van throwbacks naar de andere kleuren van de afgelopen jaren, online posts geplaatst op Facebook en Instagram met daarin de aankondiging van een nieuwe kleur. Voorafgaand aan de grote onthulling werd hebben we met een live-stream afgeteld naar de onthulling door influencer BintiHome en het Flexa-team. Over de gehele looptijd van de campagne hebben we gebruik gemaakt van verschillende soorten content: foto’s , video’s , 360 graden foto en video, live-streams, carousel ads, canvas ads en landingspagina’s . We hebben een met alle content een betrokken doelgroep opgebouwd.

Campagne beelden

Het succes

We hebben tijdens de looptijd van de campagne door middel van online content en mini-campagnes Heart Wood onder de aandacht gebracht. Wij werken volgens het Hero-Hub-Hygiene model. De kracht van deze contentstrategie is dat de content soorten in elkaar grijpen en elkaar versterken. We zijn begonnen met inspireren van een brede doelgroep, daarna hebben we content en mini-campagnes ontwikkeld om de betrokken doelgroep te betrekken bij Heart Wood. De laatste fase van de campagne was de mensen die Heart Wood hebben gebruikt te inspireren het eindresultaat te delen via Facebook, Instagram en Pinterest.

In de onderstaande afbeelding is het Hygiene-Hub-Hero proces van de campagne Kleur van het Jaar 2018 in beeld gebracht.

Heb jij ondersteuning nodig bij het creëren
van content en campagnes op Facebook en Instagram?

Neem contact met ons op