Project Description

Klant: Flexa

Datum: 2018

Type: Social media campagne

Flexa Kleur van het Jaar 2018

Het onder de aandacht brengen van de Kleur van het Jaar 2018: Heart Wood
Met online content en verschillende mini-campagnes hebben we de campagne Kleur van het Jaar 2018 onder de aandacht gebracht. We hebben de doelgroep betrokken bij Heart Wood, de kleur van 2018. In samenwerking met influencers hebben we de doelgroep geïnspireerd om Heart Wood of één van de andere kleuren van de bijhorende paletten te gebruiken en daarna het eindresultaat te delen. Zo hebben we uit een brede doelgroep op basis van interesses een nieuwe groep Flexa-ambassadeurs opgebouwd.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Het verhaal
Flexa is onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Flexa helpt consumenten bij de kleur- en productkeuze. Initiatieven als kleuradvies, de Flexa Visualizer app en de kleurtesters zijn hiervan het bewijs. Sinds 2004 benoemt het Flexa ColorLab elk jaar de Kleur van het Jaar. De Kleur van het Jaar 2018 is Heart Wood.

Het doel
Het doel van de campagne Kleur van het Jaar 2018 is om het bereik van #heartwood te vergroten onder de doelgroep, en mensen te inspireren met de kleur  aan de slag te gaan en het eindresultaat te delen.

De oplossing
Voor Flexa hebben we de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest gebruikt. In de week voor de lancering van de Kleur van het Jaar 2018 hebben we, door  throwbacks op Facebook en Instagram naar de kleuren van de afgelopen jaren, de komst van de nieuwe kleur aangekondigd.
Daarna is via een livestream afgeteld naar de onthulling door influencer BintiHome en het Flexa-team. Gedurende de gehele looptijd van de campagne hebben we gebruik gemaakt van verschillende soorten content: foto’s, video’s, 360 graden foto en video, livestreams, carrousel ads, canvas ads en landingspagina’s. We hebben met alle content een betrokken doelgroep opgebouwd.

Klant: Flexa

Datum: 2018

Type: Social media campagne

Flexa Kleur van het Jaar 2018

Het onder de aandacht brengen van de Kleur van het Jaar 2018: Heart Wood
Met online content en verschillende mini-campagnes hebben we de campagne Kleur van het Jaar 2018 onder de aandacht gebracht. We hebben de doelgroep betrokken bij Heart Wood, de kleur van 2018. In samenwerking met influencers hebben we de doelgroep geïnspireerd om Heart Wood of één van de andere kleuren van de bijhorende paletten te gebruiken en daarna het eindresultaat te delen. Zo hebben we uit een brede doelgroep op basis van interesses een nieuwe groep Flexa-ambassadeurs opgebouwd.

Het verhaal
Flexa is onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Flexa helpt consumenten bij de kleur- en productkeuze. Initiatieven als kleuradvies, de Flexa Visualizer app en de kleurtesters zijn hiervan het bewijs. Sinds 2004 benoemt het Flexa ColorLab elk jaar de Kleur van het Jaar. De Kleur van het Jaar 2018 is Heart Wood.

Het doel
Het doel van de campagne Kleur van het Jaar 2018 is om het bereik van #heartwood te vergroten onder de doelgroep, en mensen te inspireren met de kleur  aan de slag te gaan en het eindresultaat te delen.

De oplossing
Voor Flexa hebben we de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest gebruikt. In de week voor de lancering van de Kleur van het Jaar 2018 hebben we, door  throwbacks op Facebook en Instagram naar de kleuren van de afgelopen jaren, de komst van de nieuwe kleur aangekondigd.
Daarna is via een livestream afgeteld naar de onthulling door influencer BintiHome en het Flexa-team. Gedurende de gehele looptijd van de campagne hebben we gebruik gemaakt van verschillende soorten content: foto’s, video’s, 360 graden foto en video, livestreams, carrousel ads, canvas ads en landingspagina’s. We hebben met alle content een betrokken doelgroep opgebouwd.

Het succes
We hebben tijdens de looptijd van de campagne door middel van online content en mini-campagnes Heart Wood onder de aandacht gebracht. Wij werken volgens het Hero-Hub-Hygiene model. De kracht van deze contentstrategie is dat de contentsoorten in elkaar grijpen en elkaar versterken. We zijn begonnen met inspireren van een brede doelgroep, daarna hebben we content en mini-campagnes ontwikkeld om de betrokken doelgroep te betrekken bij Heart Wood. In de laatste fase van de campagne zijn de mensen die Heart Wood gebruikten, geïnspireerd om het eindresultaat te delen via Facebook, Instagram en Pinterest.

In de onderstaande afbeelding is het Hygiene-Hub-Hero proces van de campagne Kleur van het Jaar 2018 in beeld gebracht.

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact