Project Description

Klant: INTERSPORT

Datum: December 2018

Type: Adventskalender

INTERSPORT Adventskalender

INTERSPORT is dé sportspeciaalzaak voor iedereen die zich graag fit voelt en plezier aan sport beleeft. Met meer dan 50 sportwinkels in Nederland onderdeel van een wereldwijd netwerk met meer dan 5.300 winkels in 40 landen, is er altijd wel een INTERSPORT bij jou in de buurt!

In de decembermaand wilde INTERSPORT meer betrokkenheid creëren bij hun doelgroep. Doormiddel van een landingspagina en advertenties hebben we dit snel kunnen realiseren.

Wil je ook een adventskalender inzetten voor de feestdagen?

Kom met ons in contact

Klant: INTERSPORT

Datum: December 2018

Type: Adventskalender

INTERSPORT Adventskalender

Intersport is dé sportspeciaalzaak voor iedereen die zich graag fit voelt en plezier aan sport beleeft, met meer dan 50 sportwinkels in Nederland (onderdeel van een wereldwijd netwerk met meer dan 5.300 winkels in 40 landen!). Intersport richt zich op vier pijlers: hardlopen, outdoor, training en voetbal.

In de decembermaand wilde INTERSPORT een top of mind-positie innemen en meer betrokkenheid creëren bij zijn doelgroep, én loyale klanten bedanken. We bedachten een speciale landingspagina met daarop een adventskalender, en stimuleerden bezoek aan de pagina met een advertentiecampagne.

Concept
We kozen voor het thema ‘Sport is a gift’: een gave of talent, maar ook een cadeau. Zo maakten we de link met de feestmaand december vol cadeaus. Met een nostalgische adventskalender (wie kent hem niet van vroeger? Elke dag een vakje openen in aanloop naar Kerst!) werden in december wekelijks prijzenpakketten verloot in het teken van één van de vier pijlers. Bezoekers vulden hun gegevens in op een speciale landingspagina om kans te maken op één van de pakketten. Op die manier waren we een maand lang elke dag in beeld, creëerden we betrokkenheid bij én verzamelden we gegevens van de doelgroep. Bovendien konden we de Intersport webshop mooi promoten in een maand waarin er online flink wordt geshopt.

 

Content
Om de adventskalender onder de aandacht van de INTERSPORT doelgroep te brengen, zetten we linkadvertenties in en Instagram Stories. We kozen hiervoor omdat we hiermee mooi in beeld konden brengen welke cadeaus er in de betreffende week te winnen waren. 
Iedere week stond een andere pijler centraal: er was een hardlooppakket, een outdoorpakket, een trainingpakket en een voetbalpakket. Door de advertenties niet te segmenteren per groep sporters maar juist aan de héle doelgroep van Intersport te tonen, konden we een goede A/B-test uitvoeren. Zo kregen we inzicht in vragen als: welke groep is het meest enthousiast op social media, en het meest loyaal? Wat vinden onze volgers leuk? Waardevolle informatie voor een volgende campagne.

 

Resultaat
Maar liefst ruim 3.500 mensen namen deel aan de actie. Hiermee hebben we de zichtbaarheid van Intersport bij zijn doelgroep een flinke boost gegeven.

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact