Project Description

Klant: KEEN

Datum: Juni 2018

Type: Online campagne

KEEN Trail Map

Het Amerikaans schoenen- en accessoires bedrijf KEEN Footwear hebben vele winkellocaties in de VS en Canada. Tevens worden de buitenavontuur producten wereldwijd gedistribueerd. Zo ook naar Nederland. KEEN zet zich in voor kwaliteit, integriteit, gezondheid, pionieren en zorgen. Dit doen ze doormiddel van hun innovatieve producten van goede kwaliteit te voorzien en het promoten van een gezonde levensstijl. Ook zetten ze zich in als organisatie om de impact van het milieu tegen te gaan en non-profit partners te ondersteunen.

De online campagne ‘KEEN Trail Map’ is in de zomer gelanceerd om bijzondere reisverhalen van de doelgroep van KEEN te delen. In een interactieve Trail Map konden deelnemers een formulier invullen om hun verhaal en foto achter te laten. De deelnemers maakten kans op een bedrag van €2.500. In de social berichten promootten we de Trail Map en deelde we berichten van de deelnemers.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Klant: KEEN

Datum: Juni 2018

Type: Online campagne

KEEN Trail Map

Het Amerikaans schoenen- en accessoires bedrijf KEEN Footwear hebben vele winkellocaties in de VS en Canada. Tevens worden de buitenavontuur producten wereldwijd gedistribueerd. Zo ook naar Nederland. KEEN zet zich in voor kwaliteit, integriteit, gezondheid, pionieren en zorgen. Dit doen ze doormiddel van hun innovatieve producten van goede kwaliteit te voorzien en het promoten van een gezonde levensstijl. Ook zetten ze zich in als organisatie om de impact van het milieu tegen te gaan en non-profit partners te ondersteunen.

De online campagne ‘KEEN Trail Map’ is in de zomer gelanceerd om bijzondere reisverhalen van de doelgroep van KEEN te delen. In een interactieve Trail Map konden deelnemers een formulier invullen om hun verhaal en foto achter te laten. De deelnemers maakten kans op een bedrag van €2.500. In de social berichten promootten we de Trail Map en deelde we berichten van de deelnemers.

Concept
We gingen op zoek naar bijzondere reisverhalen van de doelgroep van KEEN met als boodschap: ‘Where did you go?’ Hiervoor zetten we berichten in op social media met als doel de doelgroep te laten groeien en website verkeer te genereren. De doelgroep landde op de Trail Map , waar ze hun eigen verhaal konden delen of geïnspireerd werden door verhalen van andere reizigers.

Content
Om de campagne onder de aandacht te brengen, hebben we de campagne opgedeeld in verschillende fases en hebben de content aangepast aan de fases. Hierbij maakten we gebruik van het Hero-Hub-Hygiene model.

Hub: Engagement berichten
Een introductie van de campagne, met de vraag ‘Where did you go?’ Waar verschillende landschappen werden getoond en het gevoel van een avonturier werd gevisualiseerd.

Hero: Activatie berichten
Om de bestaande fans en nieuwe doelgroep te activeren, zetten we berichten in die direct doorverwijzen naar de website waar ze hun verhaal kunnen aanmaken. Tevens deelden we verhalen van de deelnemers om te inspireren en de doelgroep aan te zetten om zelf ook een hun verhaal te delen.

Hygiene: Algemene promotie
Deze berichten zette KEEN zelf in om, synchroon aan de promotie van de World map, hun producten onder de aandacht te brengen. Deze producten konden gekoppeld worden aan de verhalen van de deelnemers.

Resultaat
Uiteindelijk zijn er veel mensen die hun verhaal hebben gedeeld en heeft Keen Footwear heeft inzicht gekregen in verschillende doelgroepspecificaties. Ook hebben ze nieuwe mensen leren kennen die in hun doelgroep passen.

De Trail Map is nog steeds online. Wil je inspiratie op doen om een eventuele soortgelijke campagne te lanceren of ben jij ook een globetrotter die zijn/haar verhaal graag wil delen? Ga naar: https://www.keenfootwear.com/en-it/keen-trail/

UNICEF Voedingscampagne2020-01-27T08:10:52+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-02-13T15:06:37+00:00
Kom met ons in contact