Project Description

Klant: Micazu

Datum: Q2 2019

Type: Social media ondersteuning

Micazu social media ondersteuning

In 2010 is Micazu gestart om de eigenaren van vakantiehuizen meer vrijheid en controle geven over de verhuur van hun eigen vakantiehuis. Nu is Micazu uitgegroeid tot de grootste marktplaats voor particuliere vakantiehuizen. Op micazu.nl kun je kiezen uit ruim 9.000 vakantiehuizen in meer dan 60 landen. Je boekt het vakantiehuis direct bij de Nederlandse eigenaar.

Social media ondersteuning nodig?

Kom met ons in contact

Klant: Micazu

Datum: Q2 2019

Type: Social media ondersteuning

Micazu social media ondersteuning

In 2010 is Micazu gestart om de eigenaren van vakantiehuizen meer vrijheid en controle geven over de verhuur van hun eigen vakantiehuis. Nu is Micazu uitgegroeid tot de grootste marktplaats voor particuliere vakantiehuizen. Op micazu.nl kun je kiezen uit ruim 9.000 vakantiehuizen in meer dan 60 landen. Je boekt het vakantiehuis direct bij de Nederlandse eigenaar.

Concept
Gezamenlijk hebben we aan het merk Micazu gebouwd en de awareness en het engagement vergroot. Vorig jaar zijn we het jaar gestart met de focus op enkel branding. Met als communicatieboodschap ‘waarom Micazu de plek is om het juiste huis te vinden voor die bijzondere vakantie’. Door échte verhalen te vertellen vanuit de verhuurder over zijn/haar stulpje, de buurt waar de vakantiewoning staat en fantastische insiders-tips te delen die enkel de verhuurder kan weten, betrokken we de doelgroep. Strategie: storytelling! Deze verhalen hebben we gefaseerd over het hele jaar uitgeserveerd aan de doelgroep.

In Q2 hebben we de rollen ook omgedraaid en de verhalen verspreid vanuit de belevingen van de huurders. Doormiddel van hun verhalen te delen, promootten we de huizen, landen en omgevingen. In de zoektocht naar een vakantiehuis heeft de doelgroep o.a. (positieve) recensies als touchpoint in de zogenoemde customer journey. Met een crossmediale gedachte zijn de recensies zijn op vele kanalen terug te vinden.

 

Content
Op Facebook en Instagram plaatste we verschillende soorten berichten, verdeeld over de verschillende fases. Onderstaand is het See-Think-Do-Care model te zien. Doormiddel van video- en fotoberichten introduceerden we de huizen en lichtten we de bijzondere vakantiehuizen uit. Tevens maakten we gebruik van inhakers zoals de Dag van het Gezin om mensen te enthousiasmeren een huis bij Micazu te boeken in de meivakantie. Na deze introductiefase zijn we doorgegaan naar de conversiefase. Hiervoor zetten we naast de video- en fotoberichten, berichten in die naar blogs werden geleid van de huurder of direct naar het vakantiehuis.

 

Resultaat
We hebben 7% meer betrokkenheid gecreëerd dan in 2018 op de focus kanalen Facebook en Instagram, én de algehele conversie via social verhoogt.

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact