Project Description

Klant: Douwe Egberts

Type: Landingspagina

Douwe Egberts Moederdag

Bekendheid koffiezetapparaat SENSEO® Up vergroten

Douwe Egberts gebruikte Moederdag om via Facebook het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up te promoten en e-mailadressen te verzamelen.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Het verhaal
De rijke geschiedenis van Douwe Egberts begint zeer zeker niet in het Facebook tijdperk, maar meer dan 260 jaar geleden in een klein dorpje in Friesland. In 1753 opende Egbert Douwes zijn kruidenierswinkel en meer dan 250 jaar later kent iedereen Douwe Egberts koffie. Met de introductie van Douwe Egberts SENSEO® werd het mogelijk om slechts één kopje koffie per keer te zetten.

Het doel
Douwe Egberts wil awareness creëren voor het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up, het aantal likes vergroten en e-mailadressen van potentiële klanten verzamelen.

De oplossing
Moederdag is door Douwe Egberts aangegrepen om het koffiezetapparaat SENSEO® Up aandacht te geven via een Facebook campagne. Via Facebook-advertising werd de doelgroep naar een landingspagina verwezen, waar kans kon worden gemaakt op het nieuwe koffiezetapparaat. De personen uit de doelgroep die op deze landingspagina terecht kwamen, werden vastgelegd met een Facebook pixel. Perfect voor nieuwe retargeting campagnes. Naast deze opgevangen informatie werden de gegevens van de deelnemers gebruikt voor dataverrijking en emailmarketing.

Klant: Douwe Egberts

Type: Landingspagina

Douwe Egberts Moederdag

Bekendheid koffiezetapparaat SENSEO® Up vergroten

Douwe Egberts gebruikte Moederdag om via Facebook het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up te promoten en e-mailadressen te verzamelen.

Het verhaal
De rijke geschiedenis van Douwe Egberts begint zeer zeker niet in het Facebook tijdperk, maar meer dan 260 jaar geleden in een klein dorpje in Friesland. In 1753 opende Egbert Douwes zijn kruidenierswinkel en meer dan 250 jaar later kent iedereen Douwe Egberts koffie. Met de introductie van Douwe Egberts SENSEO® werd het mogelijk om slechts één kopje koffie per keer te zetten.

Het doel
Douwe Egberts wil awareness creëren voor het nieuwe koffieapparaat SENSEO® Up, het aantal likes vergroten en e-mailadressen van potentiële klanten verzamelen.

De oplossing
Moederdag is door Douwe Egberts aangegrepen om het koffiezetapparaat SENSEO® Up aandacht te geven via een Facebook campagne. Via Facebook-advertising werd de doelgroep naar een landingspagina verwezen, waar kans kon worden gemaakt op het nieuwe koffiezetapparaat. De personen uit de doelgroep die op deze landingspagina terecht kwamen, werden vastgelegd met een Facebook pixel. Perfect voor nieuwe retargeting campagnes. Naast deze opgevangen informatie werden de gegevens van de deelnemers gebruikt voor dataverrijking en emailmarketing.

Het succes
De landingspagina is door vele Facebook-gebruikers niet ongezien gebleven met vele deelnemers als gevolg. Daarnaast is er massaal gereageerd op de berichtgeving over deze campagne op Facebook. De CTR lag dan ook erg hoog. Daarnaast was Douwe Egberts erg tevreden met de conversieratio (bezoekers / deelnemers).

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact