The Athlethe’s Foot – The National Sneakerday 2018-06-15T14:10:59+00:00

Project Description

National Sneakerday

National Sneakerday promoten en de doelgroep activeren

Samen met The Athlethe’s Foot hebben wij National Sneakerday geïntroduceerd. We hebben de huisstijl ontwikkeld, een campagne bedacht en de doelgroep geactiveerd in aanloop naar Sneakerday.

Het verhaal

The Athlete’s Foot heeft een uitgebreid assortiment sneakers in de nieuwste trendy kleuren. Naast het ruime sneaker aanbod vind je bij The Athlete’s Foot ook een collectie kleding & accessoires. In meer dan 50 winkels verkoopt The Athlete’s Foot sneakers en accessoires van sportauthentieke merken als Nike, adidas en PUMA.

Het doel

The Athlethe’s Foot wilde meer aandacht voor hun sneakers en de sneaker doelgroep in kaart brengen.

 De oplossing

Om The National Sneakerday onder de aandacht te brengen hebben vijf verschillende sneaker dragers gecategoriseerd: sporty, trendy, casual, artistic en party. De bedachte huisstijl voor Sneakerday hebben we doorvertaald naar de sneakertypes om herkenbaarheid te creëren in alle verschillende uitingen. Denk aan flyers, social posts, banners, posters en de landingspagina www.nationalsneakerday.nl.
Om de doelgroep te activeren hebben we de Sneakertest bedacht en ontwikkeld.  De doelgroep kon er door het beantwoorden van vijf vragen achter komen welk sneakertype ze zijn.  De prijs was: een jaar lang gratis sneakers! Op donderdag 31 mei 2018 hebben we de mini-campagne ‘Show Your Sneakers’ gelanceerd. Iedereen kon die dag onder #sneakerday zijn of haar sneakers delen. We wilden iedereen in Nederland die dag op sneakers naar het werk en school hebben.

Campagne beelden

Heb jij ondersteuning nodig bij het creëren
van content en campagnes op Facebook en Instagram?

Neem contact met ons op