Project Description

Klant: Meerdere

Type: Online campagne

Inspiratie, tips en tricks voor een beter resultaat!

Nieuwe leads binnenhalen? Op zoek naar een manier om de aandacht van de klant te trekken? Een campagnepagina met een advertentiecampagne is eenvoudig in te richten en zorgt zo snel voor het juiste resultaat! Met de juiste call to action en een doelgerichte boodschap zorg je voor de connectie met jouw doelgroep. 

De afgelopen jaren hebben we ervaren dat online campagnes van grote waarde zijn voor onze klanten . Zowel op B2B als op B2C-gebied worden mooie resultaten geboekt die niet alleen de sales stimuleren, maar ook enthousiasmerend zijn voor de medewerkers die actief bezig zijn met het werven van nieuwe klanten. Hieronder delen we een aantal tips en tricks om je resultaten te verbeteren.

Starten met een online campagne? We helpen je graag!

Kom met ons in contact

Klant: Meerdere

Type: Online campagne

Inspiratie, tips en tricks voor een beter resultaat!

Nieuwe leads binnenhalen? Op zoek naar een manier om de aandacht van de klant te trekken? Een campagnepagina met een advertentiecampagne is eenvoudig in te richten en zorgt zo snel voor het juiste resultaat! Met de juiste call to action en een doelgerichte boodschap zorg je voor de connectie met jouw doelgroep. 

De afgelopen jaren hebben we ervaren dat online campagnes van grote waarde zijn voor onze klanten . Zowel op B2B als op B2C-gebied worden mooie resultaten geboekt die niet alleen de sales stimuleren, maar ook enthousiasmerend zijn voor de medewerkers die actief bezig zijn met het werven van nieuwe klanten. Hieronder delen we een aantal tips en tricks om je resultaten te verbeteren.

Starten met een online campagne? We helpen je graag!

Kom met ons in contact

6 tips en tricks

1. Stel doelstellingen vast
Het vooraf formuleren van een doelstelling op week- of maandbasis, zorgt ervoor dat je de resultaten goed bij kunt houden en ruimte hebt om je campagne te optimaliseren. Zorg ervoor dat je doelstellingen SMART zijn (bijvoorbeeld uitgedrukt in conversie, betrokkenheid of site traffic) en pas je budget hierop aan.

2. Leer je doelgroep kennen met Google Analytics
Om je online campagne onder de aandacht te brengen moet je weten waar je jouw doelgroep vindt. Met de juiste integratie van Google Analytics kun je de gedragsstroom van je doelgroep vaststellen. Selecteer ‘Medium en bron’ in de gedragsstroom binnen Google Analytics om inzicht te krijgen in de kanalen die je doelgroep gebruikt om de pagina te bezoeken.

Wil je exact weten via welke advertentie en welk platform je landingspagina het meest bezocht wordt? Voeg dan een UTM-code toe aan de link naar je website. Met zo’n Urchin Tracking Module slaat Google Analytics extra informatie op waardoor je makkelijk de herkomst van het verkeer en de betreffende campagne kunt zien. Met deze tool kun je zelf UTM codes maken. Bij het gebruik van dit soort oplossingen is het wel noodzakelijk om een cookie-vermelding op je website te plaatsen.

3. Maak gebruik van je creativiteit!
Om je doelgroep enthousiast te krijgen is het belangrijk een dosis creativiteit aan je campagne te verbinden. De boodschap is ook van groot belang om de juiste snaar te raken. Houd in al je uitingen rekening met de juiste formaten per online kanaal. Geen design kennis? Misschien helpt Adobe Spark je en anders kun je ons altijd bellen!

Zorg er ook voor dat je landingspagina responsive is. Het mobiel gebruik om informatie in te winnen ligt volgens Frankwatching op 91%! Test de landingspagina dus op verschillende devices en browsers, zodat je voorkomt dat je creativiteit teniet wordt gedaan door haperende techniek.

Door de juiste combinatie van verhaal en creativiteit blijf je bij de doelgroep in gedachten. Zeker als het budget het toelaat om je campagne cross-mediaal in te zetten. De ideale manier om je doelgroep op meerdere momenten met jouw organisatie in contact te laten komen.

4. Zorg voor een consistente uitstraling
De boodschap en de uitstraling van de advertenties zijn van essentieel belang om een goed resultaat te behalen. Je identiteit wordt via de online kanalen breed onder de aandacht gebracht, dus dat vraagt om extra inspanning. Zorg voor een professionele uitstraling, de juiste call-to-action en consistentie in al je uitingen van de campagne. Dat creëert herkenbaarheid voor je doelgroep!

Wil je inspelen op de laatste ontwikkelen binnen jouw branche met echte inhakers? Duik dan eens in Google Trends om te ontdekken waar jouw doelgroep naar op zoek is en verwerk deze zoekwoorden in je advertenties.

5. Monitor en optimaliseer je campagne
Als je campagne live is, blijf dan je advertenties monitoren. Houdt eerdere opgestelde doelstellingen op je netvlies. Optimaliseer de advertenties voor een beter resultaat. Een A/B-test van je landingspagina of advertentie geeft je nog een mogelijkheid om beter resultaat neer te zetten. Daarnaast geeft het meer inzicht in de interesses van je bezoekers. 

Bekijk hier de mogelijkheden die Facebook biedt voor het meten van je advertenties.

6. Maak gebruik van retargeting
Als je eenmaal je doelgroep hebt bereikt met je online campagne, is het mogelijk om deze doelgroepen opnieuw te bereiken. LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter en Google hebben allen de mogelijkheid om te retargeten op basis van websiteverkeer. Zorg wel dat al je meetinstrumenten ingeregeld zijn en natuurlijk de cookie policies!

Heb je hulp nodig bij het juist inrichten van de kanalen? Of wil je optimaal resultaat behalen uit je campagne? We helpen je graag op weg!  Neem contact met ons op via 0252-620 001

Meer weten over hoe een gehele campagne wordt opgezet? Bekijk dan onze cases!

RB Fiscaal Kennisplatform2020-11-24T14:48:17+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-05-25T11:36:24+00:00
Kom met ons in contact