Project Description

Klant: Meerdere

Type: Online campagne

Inspiratie, tips en tricks voor een beter resultaat!

Nieuwe leads binnenhalen? Op zoek naar een manier om de aandacht van de klant te trekken? Een landingspagina met een advertentiecampagne is eenvoudig in te richten en zorgt zo snel voor het juiste resultaat! Met de juiste tone of voice en een doelgerichte communicatie boodschap zorg je voor de connectie met jouw doelgroep. 

De afgelopen tien jaar hebben we gezien dat dit een enorme meerwaarde voor organisaties kan bieden. De resultaten die zowel B2B als B2C geboekt kunnen worden stimuleert niet alleen sales, maar enthousiasmeert ook de medewerkers die actief bezig zijn met het werven van nieuwe klanten. Onderstaand hebben we een aantal campagne voorbeelden op een rij gezet en delen we tips voor het opstellen van een online campagne. Laat je inspireren!

Starten met een online campagne? We helpen je graag!

Kom met ons in contact

Klant: Meerdere

Type: Online campagne

Inspiratie, tips en tricks voor een beter resultaat!

Nieuwe leads binnenhalen? Op zoek naar een manier om de aandacht van de klant te trekken? Een landingspagina met een advertentiecampagne is eenvoudig in te richten en zorgt zo snel voor het juiste resultaat! Met de juiste tone of voice en een doelgerichte communicatie boodschap zorg je voor de connectie met jouw doelgroep. 

De afgelopen tien jaar hebben we gezien dat dit een enorme meerwaarde voor organisaties kan bieden. De resultaten die zowel B2B als B2C geboekt kunnen worden stimuleert niet alleen sales, maar enthousiasmeert ook de medewerkers die actief bezig zijn met het werven van nieuwe klanten. Onderstaand hebben we een aantal campagne voorbeelden op een rij gezet en delen we tips voor het opstellen van een online campagne. Laat je inspireren!

Starten met een online campagne? We helpen je graag!

Kom met ons in contact

6 tips en tricks

1. Stel doelstellingen op
Het opstellen van een doelstelling op week of maandbasis zorgt ervoor dat je de resultaten goed bij kunt houden en je ruimte hebt om je campagne te optimaliseren. Zorg ervoor dat je doelstellingen realistisch en haalbaar zijn en pas hier je budget op aan.

2. Ken je doelgroep
Om je online campagne onder de aandacht te brengen is het van belang om te weten waar je jouw doelgroep vindt.  Met de juiste integratie van Google Analytics kun je de gedragsstroom van je doelgroep vaststellen. Selecteer in de gedragsstroom binnen Google Analytics, medium en bron en krijg inzicht in de kanalen die je doelgroep gebruikt om de pagina te bezoeken.

Wil je exact zien vanuit welke advertentie en platform je landingspagina het meest bezocht wordt? Maak dan gebruik deze tool voor het maken van UTM codes.

3. Maak gebruik van je creativiteit!
Om je doelgroep enthousiast te krijgen is het belangrijk een dosis creativiteit aan je campagne te verbinden. De boodschap is ook van groot belang om de juiste snaar te raken. Houd in al je uitingen rekening met de juiste formaten per online kanaal en zorg ervoor dat je landingspagina responsive is. Test de landingspagina op verschillende devices en browsers, zodat je voorkomt dat je creativiteit teniet wordt gedaan door techniek.

Door de juiste combinatie van verhaal en creativiteit blijf je bij de doelgroep in gedachten. Zeker als het budget het toe laat om crossmediaal je campagne te lanceren. De ideale manier om je doelgroep op diverse manieren met jouw organisatie in contact te laten komen.

4. Zorg voor een consistente uitstraling
De boodschap en de uitstraling van de advertenties zijn van essentieel belang om een goed resultaat te behalen. Zorg voor een professionele uitstraling, juiste call-to-action en consistentie in al je uitingen van de campagne. Dit creëert herkenbaarheid voor je doelgroep! Hierdoor verklein je de kans dat de bezoeker afhaakt.

Wil je inhaken op de laatste ontwikkelen binnen jouw branche en inspelen met je advertenties? Duik dan eens in Google Trends en ontdek waar jouw doelgroep naar op zoek is en verwerk deze zoekwoorden in je advertenties.

5. Monitor en optimaliseer je campagne
Als je campagne live is, blijf dan je advertenties monitoren. Optimaliseer de advertenties op basis van het aantal bezoekers en klikken op je pagina. Een A/B test van je landingspagina of advertentie geeft je nog meer inzicht over de interesse van je bezoekers.  Zet in ieder geval verschillende advertenties in om onderscheid te kunnen vaststellen.

Bekijk hier de mogelijkheden voor het meten van je advertenties die Facebook biedt.

6. Maak gebruik van retargeting
Als je eenmaal je doelgroep hebt bereikt met je online campagne, is het mogelijk om deze doelgroepen opnieuw te bereiken. LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter en Google hebben alle de mogelijkheid om te retargeten op basis van website verkeer. Zorg wel dat al je meetinstrumenten ingeregeld zijn en natuurlijk de cookie policies!

Meer weten over hoe een gehele campagne wordt opgezet? Bekijk dan onze cases!

RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-05-25T11:36:24+00:00
KEEN Trail Map2020-05-25T11:45:57+00:00
Dierenbescherming – Valentijn2020-01-14T14:42:35+00:00
Kom met ons in contact