Project Description

Klant: Register Belastingadviseurs

Datum: September 2018

Type: Crossmediale campagne

RB Beste ondernemer,

De campagne ‘Beste ondernemer,’ voor het Register Belastingadviseurs is gebaseerd op de nieuwe positionering die samen met Online Business Media is ontwikkeld. De campagne is uitgerold via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google advertising en radio.

Concept
In de campagne ’Beste ondernemer,’ staan drie ondernemers centraal. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen over de fiscale uitdagingen waar ze als mkb-ondernemer tegenaan lopen. In de uitingen spreken zij direct tot de ondernemer. Ze vragen zich hardop af hoe zij zaken als startersaftrek en het leasen van een auto moeten regelen. De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op fiscaal gebied. Daar hebben zij een Register Belastingadviseur voor. Want: De RB, daar begint elk fiscaal antwoord mee.

Klant: Register Belastingadviseurs

Datum: September 2018

Type: Crossmediale campagne

RB Beste ondernemer,

De campagne ‘Beste ondernemer,’ voor het Register Belastingadviseurs is gebaseerd op de nieuwe positionering die samen met Online Business Media is ontwikkeld. De campagne is uitgerold via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google advertising en radio.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Concept
In de campagne ’Beste ondernemer,’ staan drie ondernemers centraal. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen over de fiscale uitdagingen waar ze als mkb-ondernemer tegenaan lopen. In de uitingen spreken zij direct tot de ondernemer. Ze vragen zich hardop af hoe zij zaken als startersaftrek en het leasen van een auto moeten regelen. De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op fiscaal gebied. Daar hebben zij een Register Belastingadviseur voor. Want: De RB, daar begint elk fiscaal antwoord mee.

Doel
Het doel van de campagne was om mkb-ondernemers kennis te laten maken met de register belastingadviseur en te laten zien wat de meerwaarde is van een register belastingadviseur. Het uiteindelijke doel is dat ondernemers ook een eigen register belastingadviseur vinden. Daarvoor is de zoekmodule Vind uw RB ontwikkeld.

Content
In de uitingen spreken de ondernemers direct andere mkb-ondernemers aan. Ze vragen zich hardop af hoe ze zaken als startersaftrek, groei van de organisatie en de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto moeten regelen. Op de speciaal ontwikkelde campagnewebsite www.rbvoorondernemers.nl zijn de verhalen te zien. Via social media en Google zijn de ondernemersverhalen en ondernemersvraagstukken onder de aandacht gebracht. Het fiscale vraagstuk van de chef-kok is gebruikt voor de radiocommercial.

Het resultaat
Uiteindelijk heeft meer dan een kwart van de bereikte ondernemers een actie uitgevoerd via social media of Google. Daarvan heeft ruim 10% doorgeklikt naar de reguliere website van het RB voor meer informatie en het vinden van een register belastingadviseur. Onder de doelgroep scoorde Facebook het beste qua uniek bereik, en via Google Adwords werd een CTR van 4,16% gehaald. Bij bezoekers van de campagnewebsite werd door retargeting de zoekmodule Vind uw RB onder de aandacht gebracht.

Over het Register Belastingadviseurs
Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om register belastingadviseur te worden, en voor Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden.

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
Kom met ons in contact