Project Description

RB. Beste ondernemer,

De campagne Beste ondernemer, voor het Register Belastingadviseurs is gebaseerd op de nieuwe positionering die samen met Online Business Media is ontwikkeld. De campagne is uitgerold via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google advertising en radio.

Klant

Het Register Belastingadviseurs

Datum

September 2018

Type

Crossmediale campagne

Concept

In de campagne “Beste ondernemer,” staan drie ondernemers centraal. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen over fiscale uitdagingen waar ze als mkb-ondernemer tegenaan lopen. In de uitingen spreken zij direct tot de ondernemer. Ze vragen zich hard op af hoe zij zaken als startersaftrek en het leasen van een auto moeten regelen. De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op fiscaal gebied. Daar hebben zij een Register Belastingadviseur voor. Want: De RB, daar begint elk fiscaal antwoord mee.

RB. Beste ondernemer,

De campagne Beste ondernemer, voor het Register Belastingadviseurs is gebaseerd op de nieuwe positionering die samen met Online Business Media is ontwikkeld. De campagne is uitgerold via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google advertising en radio.

Klant

Het Register Belastingadviseurs

Datum

September 2018

Type

Crossmediale campagne

Concept

In de campagne “Beste ondernemer,” staan drie ondernemers centraal. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen over fiscale uitdagingen waar ze als mkb-ondernemer tegenaan lopen. In de uitingen spreken zij direct tot de ondernemer. Ze vragen zich hard op af hoe zij zaken als startersaftrek en het leasen van een auto moeten regelen. De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op fiscaal gebied. Daar hebben zij een Register Belastingadviseur voor. Want: De RB, daar begint elk fiscaal antwoord mee.

Doel

Het doel van de campagne was om mkb-ondernemers kennis te laten maken met de Register Belastingadviseur en te laten zien wat de meerwaarde is en waar de voordelen van een Register Belastingadviseur liggen. Het uiteindelijke doel is dat ondernemers ook een Register Bealstingadviseur vinden. Daarvoor is de zoekmodule Vind uw RB ontwikkeld.

Content

In de uitingen spreken de ondernemers direct andere mkb-ondernemers aan. Ze vragen zich hard op af hoe ze specifieke zaken als startersaftrek, groei van de organisatie en de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto moeten regelen. Op de speciaal ontwikkelde campagnewebsite rbvoorondernemers.nl zijn de verhalen te zien. Via social media en Google zijn de ondernemersverhalen en ondernemersvraagstukken onder de aandacht gebracht. Het fiscale vraagstuk van de chef-kok is gebruikt voor de radiocommercial.

Het resultaat

Uiteindelijk heeft meer dan een kwart van de bereikte ondernemers een actie uitgevoerd via social media of Google. Daarvan is ruim 10% doorgeklikt naar de reguliere website van het RB voor meer informatie en het vinden van een RB. Onder de doelgroep scoorde Facebook het beste gekeken naar uniek bereik en via Google Adwords werd een CTR van 4,16% gehaald. Eenmaal op de campagnewebsite geweest werd door retargeting de zoekmodule Vind uw RB onder de aandacht gebracht.

Over het Register Belastingadviseurs
Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om Register Belastingadviseur te worden en Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden.

Dierenbescherming – Ambulance Animatie2019-08-16T10:11:38+00:00

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT