Project Description

Klant: Register Belastingadviseurs

Datum: Januari 2020

Type: Content creatie

RB Studentenfotografie

Om toekomstige en huidige fiscale studenten aan te spreken voor onze klant, de beroepsvereniging Register Belastingadviseurs, maakten we content waarin de doelgroep letterlijk zélf centraal stond. Tijdens een fotoshoot schoten we beelden voor diverse uitingen. Daarnaast maakten we een campagne om studenten ertoe te bewegen zich in te schrijven bij de vacaturebank van het RB.

Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om register belastingadviseur te worden, en voor Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden.

In juli lanceerde het Register Belastingadviseurs een splinternieuwe site: het Fiscale Kennisplatform. Hier vinden RB-leden en andere geïnteresseerden informatie en kunnen ze terecht voor ondersteuning door de experts van de beroepsvereniging. Studenten zijn een belangrijke doelgroep voor het RB, zij vormen immers de toekomst van de beroepsgroep. Speciaal voor hen is er binnen het portal een aparte landingspagina: rb.nl/student

Wil je ook aan de slag met unieke content?

Kom met ons in contact

Klant: Register Belastingadviseurs

Datum: Januari 2020

Type: Content creatie

RB Studentenfotografie

Om toekomstige en huidige fiscale studenten aan te spreken voor onze klant, de beroepsvereniging Register Belastingadviseurs, maakten we content waarin de doelgroep letterlijk zélf centraal stond. Tijdens een fotoshoot schoten we beelden voor diverse uitingen. Daarnaast maakten we een campagne om studenten ertoe te bewegen zich in te schrijven bij de vacaturebank van het RB.

Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om register belastingadviseur te worden, en voor Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden.

In juli lanceerde het Register Belastingadviseurs een splinternieuwe site: het Fiscale Kennisplatform. Hier vinden RB-leden en andere geïnteresseerden informatie en kunnen ze terecht voor ondersteuning door de experts van de beroepsvereniging. Studenten zijn een belangrijke doelgroep voor het RB, zij vormen immers de toekomst van de beroepsgroep. Speciaal voor hen is er binnen het portal een aparte landingspagina: rb.nl/student

Concept
Het Register Belastingadviseurs wil studenten bereiken met arbeidsmarktcommunicatie onder de vlag ‘RB Worden’. We kozen ervoor eigen beelden te schieten (in plaats van stockbeeld te gebruiken) om de herkenbaarheid en aantrekkelijkheid te vergroten. Tijdens een life cycle analyse zijn de momenten geïdentificeerd die iedere fiscale student op enig moment meemaakt: een stagemarkt, studievereniging, afstuderen en vervolgens de zoektocht naar een stage of baan. Vervolgens zijn die kenmerkende momenten verbeeld in verschillende fotografische scenes: flatlays, beelden waarin het voorwerp centraal staat (zoals het ‘RB worden’ magazine), en student(en) met een tafel vol studiemateriaal.

We maakten ook meteen meer generieke beelden om te gebruiken voor onder meer de promotie van de vacaturebank van het RB, Tax-Jobs.nl. En beelden met thema’s als ‘zomer’ en ‘Prinsjesdag’, om te zijner tijd content mee te creëren waarmee we inhaken op de actualiteit.

Proces
Op basis van de life cycle analyse zijn een moodboard en schetsbeelden gemaakt voor elke scene. We stelden een team samen (fotograaf, visagist, stylist), regelden props en selecteerden modellen met de juiste uitstraling (student / young professional). De shoot vond in één dag plaats in de studio van de fotograaf. Wij maakten een keuze uit het ruwe materiaal, dat vervolgens professioneel is bewerkt door de fotograaf. Door het hele proces van A tot Z te coördineren, konden we het RB optimaal ontzorgen.

Content
De beelden zijn verwerkt in het nieuwe Fiscale Kennisplatform bij het onderdeel voor studenten: rb.nl/student. Hier vinden zij praktijkcases, relevant nieuws en kunnen ze zich inschrijven voor cursussen. Ook worden de beelden gebruikt in de campagne om studenten ertoe te bewegen zich in te schrijven bij Tax-Jobs.nl, dé vacaturebank voor fiscale stages en startersfuncties in het mkb.

Campagne Tax-jobs.nl
Om studenten te attenderen op het bestaan van vacaturebank Tax-jobs.nl en hen zich te laten inschrijven, hebben we een campagne opgebouwd conform het STDC model. In de eerste weken startten we met de promotie van de site via advertenties met de softe call to action (CTA): ‘Meer informatie’. In de daaropvolgende weken veranderde dat naar een harde CTA: ‘Registreer je’. Deze advertenties zijn getoond aan een nieuwe doelgroep en aan een doelgroep die we in de eerste fase of met eerdere campagnes al hadden bereikt. In de Do-fase experimenteerden we met het noemen van woon-/ werklocaties, om te zien of dat meer zou converteren. Opvallend genoeg was de respons in een aantal provincies ruimschoots boven verwachting, terwijl we dat op voorhand niet hadden verwacht. Ook de doelgroep die eerder was geconfronteerd met content van het RB reageerde erg goed op de advertenties.  En verder viel op dat de softe call to action (‘Meer informatie’) voor meer conversie  zorgde dan de harde CTA (‘Registreer je’).

Goede input om in een volgende campagne mee aan de slag te gaan!

 

Online campagne2020-08-31T13:06:31+00:00
Kom met ons in contact