Project Description

Klant: UNICEF

Datum: September 2019

Type: Campagne

UNICEF Voedingscampagne

Ieder kind heeft recht op voeding. De voedingscampagne van UNICEF is ontwikkeld om het verhaal over chronische ondervoeding van kinderen onder de aandacht te brengen. En fondsen te werven om kinderen een gevarieerde maaltijd aan te bieden. Voor deze campagne hebben wij het online concept doorvertaald.

Concept
In Nederland houden we van lekker eten. We eten gevarieerd en lekker en delen dit graag op social media. Maar dat geldt niet voor alle kinderen op de wereld. Ook niet voor Melandra. Zij is te klein en te licht. Deel je menu met Melandra en doneer. Dit was de uitgangssituatie in de voedingscampagne van UNICEF. Wij hebben het campagneconcept online doorvertaald naar verschillende soorten content. Van brand awareness tot conversie.

Klant: UNICEF

Datum: September 2019

Type: Campagne

UNICEF Voedingscampagne

Ieder kind heeft recht op voeding. De voedingscampagne van UNICEF is ontwikkeld om het verhaal over chronische ondervoeding van kinderen onder de aandacht te brengen. En fondsen te werven om kinderen een gevarieerde maaltijd aan te bieden. Voor deze campagne hebben wij het online concept doorvertaald.

Wil jij dit ook?

Kom met ons in contact

Concept
In Nederland houden we van lekker eten. We eten gevarieerd en lekker en delen dit graag op social media. Maar dat geldt niet voor alle kinderen op de wereld. Ook niet voor Melandra. Zij is te klein en te licht. Deel je menu met Melandra en doneer. Dit was de uitgangssituatie in de voedingscampagne van UNICEF. Wij hebben het campagneconcept online doorvertaald naar verschillende soorten content. Van brand awareness tot conversie.

Doel
Het doel van de campagne was om het verhaal over chronische ondervoeding te vertellen en donaties te werven zodat UNICEF voedingsprogramma’s kan uitvoeren.

Unicef Voedingscampagne 2

Content
De foto- en videocontent werd geplaatst op Facebook en Instagram. De insteek van de content was in de eerste fase gericht op de mooie foto’s die wij in Nederland van ons eten maken. Daarna werd een split screen gemaakt richting Melandra. Wat hier duidelijk werd, was het verschil tussen wat wij eten en wat Melandra eet.  De call-to-action was Deel je menu en doneer. We hebben de content gekoppeld aan ontbijt, lunch en diner. De verschillende geefvoorbeelden waren ook gericht op drie verschillende producten. Zo werd de koppeling gemaakt met ons eten en de UNICEF menu’s.

Unicef Voedingscampagne 01

Over UNICEF
Elk kind verdient het om kind te kunnen zijn. Sterker nog: daar hebben kinderen recht op. Daarom is UNICEF er. De kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties zorgt  voor structurele verbetering van levens van kinderen over de hele wereld. Met bescherming, eten en drinken, medicijnen en onderwijs. UNICEF is als eerste ter plekke en vertrekt als laatste.

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
Kom met ons in contact