Project Description

Klant: UNICEF

Datum: December 2019 – Januari 2020

Type: Campagne

UNICEF Wintercampagne

Unicef is een organisatie binnen de Verenigde Naties die zich inzet voor het welzijn van kinderen, onder andere via het Verdrag inzake de rechten van het kind. Al 70 jaar maakt Unicef zich sterk voor kinderen en kinderrechten over de hele wereld.

Om het werk van Unicef onder de aandacht te brengen en donateurs te werven, bedachten we een campagne met een link naar de feestdagen. In december is heel Nederland immers in de ban van pakjes. Iedereen kijkt uit naar de cadeautjes van Sinterklaas of de Kerstman. Maar de pakjes van Unicef zijn van onschatbare waarde: ze geven de kwetsbaarste kinderen de meest elementaire bescherming en een kans op een normale ontwikkeling. Want voor de miljoenen kinderen die wereldwijd op de vlucht zijn, levert Unicef pakketten met vaccins, schoolspullen, schoon drinkwater en psychosociale zorg.

Ook een campagne starten?

Kom met ons in contact

Klant: UNICEF

Datum: December 2019 – Januari 2020

Type: Campagne

UNICEF Wintercampagne

Unicef is een organisatie binnen de Verenigde Naties die zich inzet voor het welzijn van kinderen, onder andere via het Verdrag inzake de rechten van het kind. Al 70 jaar maakt Unicef zich sterk voor kinderen en kinderrechten over de hele wereld.

Om het werk van Unicef onder de aandacht te brengen en donateurs te werven, bedachten we een campagne met een link naar de feestdagen. In december is heel Nederland immers in de ban van pakjes. Iedereen kijkt uit naar de cadeautjes van Sinterklaas of de Kerstman. Maar de pakjes van Unicef zijn van onschatbare waarde: ze geven de kwetsbaarste kinderen de meest elementaire bescherming en een kans op een normale ontwikkeling. Want voor de miljoenen kinderen die wereldwijd op de vlucht zijn, levert Unicef pakketten met vaccins, schoolspullen, schoon drinkwater en psychosociale zorg.

Concept
‘Stuur ook een pakje van Unicef’; dat was de simpele, maar indringende boodschap van de wervingscampagne. Donateurs konden online een keus maken uit 10 verschillende pakketjes om cadeau te doen, waaronder pakketten met vaccins, kleding en psychische zorg.

Na de donatie van een pakket, namen we donateurs mee in de reis die het pakket aflegt van de loods in Kopenhagen naar het nooddruftige kind. Dat gebeurde door middel van wekelijkse updates per mail.

Content
Om zoveel mogelijk donateurs te bereiken, zijn verschillende soorten content ingezet voor verschillende doelgroepen.
Zo haakten we met content gericht op engagement in op relevante momenten rondom cadeaus en pakjes, zoals de feestdagen. De groep die met deze uitingen werd bereikt, probeerden we vervolgens met specifieke campagnecontent te stimuleren om een pakketje te doneren. We gebruikten in de advertenties een beeld van een leeg pakje, met de oproep het pakket te vullen. Deze uiting werd natuurlijk ook breder getoond om een groot bereik te realiseren onder een nieuwe, nog onbekende groep.
Tot slot richten we ons met retargeting content op alle mensen die we reeds bereikt hadden. In deze content ging het om de directe aanschaf van een pakket. We brachten letterlijk een gevuld pakketje in beeld, met een icoon erop om de betreffende inhoud te symboliseren.

In januari werd de oproep herhaald, ditmaal met de focus op het pakket met warme kleding en dekens, om de kinderen in vluchtelingenkampen de winter door te helpen. Hiervoor zetten we video- en fotocontent in en gebruikten we een Instant Experience advertentie

Online campagne2020-06-12T08:20:32+00:00
Kom met ons in contact