Project Description
Klant: Van Gilse
Datum: 2018
Type: Engagement
Van Gilse Games
Interactie met de doelgroep
Voor Van Gilse hebben wij verschillende posts gemaakt die de interactie met de doelgroep vergroten.
Het verhaal
Van Gilse is onderdeel van Suiker Unie, van oudsher de toonaangevende suikerproducent van Nederland.
Van Gilse bestaat ruim 100 jaar en er is inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.
Het doel
Van Gilse wil meer interactie met hun doelgroep.
Wil jij dit ook?
De oplossing
Elke maand maken wij game-posts gekoppeld aan het thema van die periode. In de herfst moesten mensen het logo vinden tussen bladeren in het bos. Tijdens de koude novembermaand moesten ze raden welke koffiekan het eerste vol is. We vragen om interactie op de Facebook pagina van Van Gilse, omdat engagement op de pagina een doel van deze acties is. Likes, shares en reacties! Om de doelgroep extra te triggeren geven we een Van Gilse suikerpakket weg. We hebben A/B-testen gedaan tussen organisch en betaald, om in kaart te brengen hoe Van Gilse organisch en betaald scoort met win-acties.
Klant: Van Gilse
Datum: 2018
Type: Engagement
Van Gilse Games
Interactie met de doelgroep
Voor Van Gilse hebben wij verschillende posts gemaakt die de interactie met de doelgroep vergroten.
Het verhaal
Van Gilse is onderdeel van Suiker Unie, van oudsher de toonaangevende suikerproducent van Nederland.
Van Gilse bestaat ruim 100 jaar en er is inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.
Het doel
Van Gilse wil meer interactie met hun doelgroep.
De oplossing
Elke maand maken wij game-posts gekoppeld aan het thema van die periode. In de herfst moesten mensen het logo vinden tussen bladeren in het bos. Tijdens de koude novembermaand moesten ze raden welke koffiekan het eerste vol is. We vragen om interactie op de Facebook pagina van Van Gilse, omdat engagement op de pagina een doel van deze acties is. Likes, shares en reacties! Om de doelgroep extra te triggeren geven we een Van Gilse suikerpakket weg. We hebben A/B-testen gedaan tussen organisch en betaald, om in kaart te brengen hoe Van Gilse organisch en betaald scoort met win-acties.


