Project Description

Klant: Van Gilse

Datum: Februari 2020

Type: Social media ondersteuning

Van Gilse social media ondersteuning

Van Gilse is onderdeel van Suiker Unie, de toonaangevende suikerproducent van Nederland. Van Gilse bestaat al meer dan 100 jaar en er is inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.

Al meer dan vijf jaar ondersteunen wij Van Gilse op social media om de bekendheid en betrokkenheid in combinatie met familie momenten te vergroten. We richten ons met de content op bakliefhebbers en gezinnen.

Social media ondersteuning nodig?

Kom met ons in contact

Klant: Van Gi;se

Datum: Februari 2020

Type: Social media ondersteuning

Van Gilse social media ondersteuning

Van Gilse is onderdeel van Suiker Unie, de toonaangevende suikerproducent van Nederland. Van Gilse bestaat al meer dan 100 jaar en er is inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.

Al meer dan vijf jaar ondersteunen wij Van Gilse op social media om de bekendheid en betrokkenheid in combinatie met familie momenten te vergroten. We richten ons met de content op bakliefhebbers en gezinnen.

Concept
Van Gilse. Thuis in momenten.
Van Gilse wil het merk zijn dat bij alle huishoudens in Nederland in het keukenkastje staat. We laten zien dat alle producten aansluiten bij de verschillende momenten in het jaar en inspireren de doelgroep met recepten om zelf aan de slag te gaan met de Van Gilse producten. Hierbij staan de familiemomenten centraal. Denk aan de feestdagen, verjaardagen, visite en woensdagmiddagen.

 

Content
Op Facebook en Instagram Van Gilse plaatsen we verschillende soorten berichten: recepten, inhakers, dillemma’s en games. We richten ons vooral op de interactie met de doelgroep en daarnaast delen we tips hoe je de producten kunt gebruiken in recepten en op welke momenten je echt kan genieten van de producten!

Resultaat
We behalen met de content jaarlijks meer betrokkenheid. Door echt interacties te zoeken doormiddel van polls en prijsvragen kwam het engagement percentage in 2019 3% hoger uit dan in 2018. Hiermee bouwen we de doelgroepen op die gebruikt worden voor retargeting van recepten die linken naar de website van Van Gilse.

Volg Van Gilse

UNICEF Voedingscampagne2020-01-27T08:10:52+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-02-13T15:06:37+00:00
Kom met ons in contact