Project Description

Klant: Van Gilse

Type: Social media ondersteuning

Van Gilse social media ondersteuning

Trek een gemiddeld Nederlands keukenkastje open: grote kans dat je er stroop of suiker van Van Gilse tegenkomt. Wie kent dit mooie, oer-Hollandse merk niet? Al ruim 5 jaar mogen wij Van Gilse ondersteunen met communicatie campagnes.

Van Gilse is onderdeel van Cosun Beet Company (voormalig Suiker Unie), dé suikerproducent van Nederland. Van Gilse bestaat al meer dan 100 jaar en biedt inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.

Social media ondersteuning nodig?

Kom met ons in contact

Klant: Van Gilse

Type: Social media ondersteuning

Van Gilse social media ondersteuning

Trek een gemiddeld Nederlands keukenkastje open: grote kans dat je er stroop of suiker van Van Gilse tegenkomt. Wie kent dit mooie, oer-Hollandse merk niet? Al ruim 5 jaar mogen wij Van Gilse ondersteunen met communicatie campagnes.

Van Gilse is onderdeel van Cosun Beet Company (voormalig Suiker Unie), dé suikerproducent van Nederland. Van Gilse bestaat al meer dan 100 jaar en biedt inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.

Social media ondersteuning nodig?

Kom met ons in contact

Concept: ‘Thuis in momenten’
Van Gilse wil bij alle Nederlandse huishoudens in het keukenkastje staan. Met het concept ‘Thuis in momenten’ richten we ons op bakliefhebbers en gezinnen. We laten zien dat alle producten aansluiten bij de verschillende momenten in het jaar. Hierbij staan de familiemomenten (zoals feestdagen, verjaardagen, visite en woensdagmiddagen) centraal.

 

Content
Via de Facebook-pagina en het Instagram-account van Van Gilse betrekken we de doelgroep met verschillende soorten content: recepten, inhakers, dillemma’s en games. We richten ons vooral op interactie met de doelgroep. Daarnaast delen we inspirerende recepten om zelf aan de slag te gaan met de Van Gilse producten en laten we zien op welke momenten je echt kunt genieten van de producten!

Resultaat
We behalen met de content jaarlijks meer betrokkenheid. Door nadrukkelijk interactie te creëren via polls en prijsvragen, kwam het engagement in 2020 5% hoger dan in 2019. Dit biedt perspectief voor een hogere naamsbekendheid en betrokkenheid. We breiden met de campagnes de doelgroepen uit voor retargeting. Zo krijgen geïnteresseerden direct nieuw geplaatste recepten aangeboden, die linken naar de website van Van Gilse. De opbouw van doelgroepen toont ook prachtige resultaten op de website. Het aantal klikken naar de website is gestegen met 25%(!).

Volg Van Gilse

Online campagne2020-10-08T09:40:58+00:00
Kom met ons in contact