StoreTime; een innovatie tijdens de coronacrisis

2020 begon zó mooi; een nieuw decennium brak aan met een razendsnelle economie. Die snelle economie is na begin maart even op pauze gezet. Hoe lang deze pauze duurt en hoe groot de gevolgen zijn, is vooralsnog onduidelijk. Echter voor veel bedrijven is dit wel een moment om te innoveren en mee te bewegen met de veranderende vraag.

De maatregelen die de overheid oplegde zijn hard nodig om het coronavirus te bestrijden. Een van die maatregelen is om anderhalve meter afstand te houden. Daarnaast mogen winkeliers niet meer dan één klant per vierkante meter binnenlaten. Veel branches voelen door deze maatregelen de klappen wel terwijl in andere de verkopen juist door het plafond stijgen. In ieder geval is het duidelijk dat je anders moet gaan denken in deze bizarre tijd. Een periode waarbij organisaties aanpassingen moeten doen in hun winkels, organisaties thuiswerken tot een verplichting maken en waarbij sociale en zakelijke afspraken online plaats vinden. ‘Anders doen’ is dus noodzaak.

Zo hebben wij ook bij OBM een brainstorm gehad hoe we in deze tijd kunnen inspelen op de behoefte vanuit de markt. De veiligheid en bescherming van de consument en personeel zijn van groot belang om Nederland door deze periode heen te leiden. Dit werd onder andere  duidelijk toen de supermarkten bestormt werden en het hamsteren hoogtijdagen vierde.

Om het voor de winkelier zo eenvoudiger te maken om de richtlijnen van het RIVM te kunnen blijven volgen kwamen op het idee van: StoreTime! De applicatie die ondersteuning geeft aan de winkelier om zijn deuren weer te kunnen openen.

StoreTime; een innovatie tijdens de coronacrisis

2020 begon zó mooi; een nieuw decennium brak aan met een razendsnelle economie. Die snelle economie is na begin maart even op pauze gezet. Hoe lang deze pauze duurt en hoe groot de gevolgen zijn, is vooralsnog onduidelijk. Echter voor veel bedrijven is dit wel een moment om te innoveren en mee te bewegen met de veranderende vraag.

De maatregelen die de overheid oplegde zijn hard nodig om het coronavirus te bestrijden. Een van die maatregelen is om anderhalve meter afstand te houden. Daarnaast mogen winkeliers niet meer dan één klant per vierkante meter binnenlaten. Veel branches voelen door deze maatregelen de klappen wel terwijl in andere de verkopen juist door het plafond stijgen. In ieder geval is het duidelijk dat je anders moet gaan denken in deze bizarre tijd. Een periode waarbij organisaties aanpassingen moeten doen in hun winkels, organisaties thuiswerken tot een verplichting maken en waarbij sociale en zakelijke afspraken online plaats vinden. ‘Anders doen’ is dus noodzaak.

Zo hebben wij ook bij OBM een brainstorm gehad hoe we in deze tijd kunnen inspelen op de behoefte vanuit de markt. De veiligheid en bescherming van de consument en personeel zijn van groot belang om Nederland door deze periode heen te leiden. Dit werd onder andere  duidelijk toen de supermarkten bestormt werden en het hamsteren hoogtijdagen vierde.

Om het voor de winkelier zo eenvoudiger te maken om de richtlijnen van het RIVM te kunnen blijven volgen kwamen op het idee van: StoreTime! De applicatie die ondersteuning geeft aan de winkelier om zijn deuren weer te kunnen openen.

Hella Hendriks

Marketing Specialist

& Analist

Meer informatie?

Kom met ons in contact

Hoe werkt StoreTime voor de manager?
Login op de website van StoreTime met je account gegevens. De inloggegevens ontvang je bij aanvang van je abonnement. Bij de eerste keer is het noodzakelijk winkelgegevens in te vullen. De winkelnaam, adresgegevens, openingstijden en timeslots met bezoekersaantallen zijn van belang. Na het opslaan van je gegevens ben je te vinden via de consumenten app. Via je mobiele telefoon scan je de QR-code binnen je winkelaccount en je bent klaar om je klanten te ontvangen.

Om klanten bekend te maken met de app is het mogelijk om een promotiepakket aan te bieden.

Hoe werkt StoreTime voor de klant?
Simpel! Download de app gratis in de App Store of Google Play. Er worden bij de activatie niet gevraagd om persoonlijke gegevens, zo hoeft de consument zich geen zorgen te maken over haar privacy en dat is zeer belangrijk in deze periode.

Binnen de app zoek je de winkel bij jou in de buurt of op basis van postcode. Na het selecteren van de winkel verschijnen de opties voor het reserveren van een tijdslot. Het laat ook direct zien op welke momenten je het beste een bezoek kan brengen.

Na het reserveren van je tijdslot ontvang je een QR-code. Bij de entree van de winkel laat je de QR-code vanuit de app zien. Houd deze dan ook bij de hand wanneer je de winkel bereikt.

Mocht je je bedenken, annuleer dan de reservering, zodat een ander in jouw plaats kan gaan.

Meld jouw winkel aan!
Ben jij een retailer/winkelier/storemanager en wil jij het bezoek aan je winkel stimuleren op een veilige manier? 

Laat dan je gegevens achter om je winkel(s) ook bij StoreTime te kunnen aanmelden via www.storetime.nl. Om je sneller van dienst te kunnen zijn, bel je naar 0252- 620 001.

Hella Hendriks

Marketing Specialist

& Analist

Meer informatie?

Kom met ons in contact
UNICEF Voedingscampagne2020-05-25T11:34:58+00:00
RB Arbeidsmarktcommunicatie2020-05-25T11:36:24+00:00
Kom met ons in contact