Over OBM

Wij zijn een full-service marketingbureau met een focus op online.

Wij ondersteunen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen. Ons team van strategen, adviseurs, designers en online marketingspecialisten is het verlengstuk van jouw organisatie. We werken iedere dag aan creatieve campagnes, videoproducties, marketingplannen, online platformen, social media content, advertising en analyses. We hebben allemaal één ding gemeen: we willen samen het beste resultaat behalen!

Met de nieuwste creatieve en innovatieve mogelijkheden helpen wij bij het bereiken van het beste resultaat op LinkedIn, Facebook, Instagram, Google. Maar we denken verder dan alleen online. Veelal worden online kanalen aangevuld met traditionele marketingkanalen als print, tv en radio.

Ons motto? Wij denken strategisch en met de juiste creativiteit en alles is gebaseerd op data. Wij zijn OBM, een full-service online marketingbureau en jouw partner!

Samen bereiken we meer

Onze werkwijze

We hebben een transparante manier van werken. Een succesvolle campagne start met het bepalen van de juiste doelen en KPI’s. Aan de hand van het ‘See-Think-Do-Care’-model stellen we een campagnestrategie op die we vervolgens doorvertalen naar een creatief concept dat crossmediaal is in te zetten. We creëren content voor alle platformen. We stellen een operationele planning en een advertentieplanning op. Als de campagne live is blijven we deze monitoren en na afloop analyseren we de campagne aan de hand van de vooraf gedefinieerde KPI’s.

Bekijk onze succesvolle cases

Ontmoet ons team

Robert Drolinga

Eigenaar en marketingstrateeg

Vanuit mijn horeca-achtergrond heeft dienstverlening aan anderen voor mij altijd centraal gestaan. Zowel aan consumenten als aan bedrijven. Het is prachtig om anderen tevreden te stellen en te zorgen dat de wensen in vervulling gaan. Met de horeca-ervaring in mijn achterzak en een opleiding aan de HES in Amsterdam heb ik mijn carrière gevormd via Randstad, Exact, Projectplace en Bynder.

Ik verdiep mij in klanten, wat over het algemeen start met het doornemen van de strategische keuzes van de klant of de vertaling van de wensen naar een strategisch en operationeel plan. Iets waar ik met heel veel plezier aan werk. Van voetbalclub tot verfgigant, van babyspeciaalzaak tot belastingadvies-organisatie. Het zijn allemaal organisaties waar ik met veel plezier werk aan het vaststellen en realiseren van doelstellingen.

Naast het werk houd ik mij bezig met hockey en ben ik te vinden op de racefiets. Ik probeer mijn kinderen ook te enthousiasmeren voor sport, maar dat wil niet altijd lukken. Gelukkig hebben ze een mix van de talenten van hun vader en moeder. Zo komt de creativiteit naar voren en de wil om de leukste te zijn. Helaas moeten ze hierin thuis nog even het onderspit delven. 😉

Hella Hendriks

Marketingspecialist en – analist

In de rol van marketingspecialist en – analist ben ik voornamelijk bezig met het opstellen van advertising-strategieën (op basis van data), en deze vervolgens te implementeren, analyseren en optimaliseren. Tools als Google Adwords, -Analytics en de Facebook Business Manager kennen voor mij geen geheimen. Ik genereer data en voer A/B-testen uit om tot de beste resultaten te komen. Met een resultatenoverzicht bezoek ik regelmatig onze klanten om hen te informeren over de behaalde KPI’s en hoe we een volgende periode nóg beter kunnen presteren.

How nerdy is that ?! Ik houd mezelf scherp door congressen te bezoeken, trainingen te volgen en met vakspecialisten te sparren. Wanneer ik niet met mijn hoofd in de cijfers zit, trek ik er vaak op uit met mijn gezin. Mijn dochter van twee is onwijs energiek waardoor ik mezelf uitdaag om nieuwe dingen met haar te ontdekken. Oh, en als het even kan zit ik het liefst met een Frans kaasje, Italiaans worstje en een Spaans wijntje op de bank naar een goede detective te kijken met mijn man. Hobby’s heb ik niet; ik noem mijn gezin, familie en vriendinnen een hobby. Door mijn Groningse roots rijd ik in het weekend vaak naar het hoge noorden waar mijn familie en de meeste vriendinnen nog wonen. Gewoon gezellig samen zijn. Ik ben zeker weten een typisch Groningse ‘stadjer’; nuchter en het tegenovergestelde van snobistisch: te bescheiden.

Nick Dejalle

Accountmanager

Mede door mijn achtergrond als topsporter heb ik geleerd om altijd een doel voor ogen te houden. Aangezien ik het op sportief vlak niet heb gered om mijn doel te behalen, vertaal ik dat nu naar de zakelijke kant. Ik wil de juiste sparringpartner zijn voor iedere persoon en organisatie.

Met een kop koffie en een gezonde dosis enthousiasme luister ik naar klanten om te achterhalen wat nodig is, waar men naartoe wil en waar men van droomt. Deze dromen gaan we vervolgens samen uitwerken naar een operationeel plan met doelstellingen. Dit plan gaat ervoor zorgen dat we samen uw dromen kunnen verwezenlijken.

In mijn vrije tijd breng ik veel tijd door in de binnenstad van Amsterdam; nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe ervaringen op doen staan daarbij centraal. Mijn Deense vriendin en ik houden ervan om samen een goede fles wijn te openen en een lekkere maaltijd in elkaar te toveren met de juiste achtergrondmuziek. Dit kan natuurlijk ook gepaard gaan met een Netflix-serie. Bent u toe aan een luisterend oor voor uw organisatie? Schroom dan niet om contact op te nemen, ik zet graag mijn Netflix-serie op pauze voor u.

Inger Koogie

Creative en marketingmedewerker

Als creatief en marketingmedewerker combineer ik mijn grafische achtergrond met het opstellen van plannen om de doelstellingen van onze klanten en die van onszelf te behalen. Vanuit de doelstellingen, missie en visie van de klant en de te bereiken doelgroep, creëren we een boodschap. Deze vertalen we dan door naar beeld en mediakanalen. Al deze onderdelen verwerk ik in een voorstel, zodat het voor de klant duidelijk wordt hoe we dit samen gaan aanpakken. Het interessante hiervan vind ik het creëren van nieuwe dingen en het bedenken van de boodschap  die we willen vertellen. Daarnaast ondersteun ik de projectmanager en de marketinganalist, oftewel ben ik een vliegende keep.

Wanneer ik niet aan het werk ben, ben ik graag met familie en vrienden. Even een dagje erop uit, naar de bioscoop of een hapje en drankje op het terras.

Anne Pijnenburg

Creative designer en animator

Bij OBM werk ik als Creative Designer in het studioteam. Ik denk mee met concepten voor jouw bedrijf maar voornamelijk ben ik degene die de ideeën uitwerkt tot een daadwerkelijk concept en design. Mijn werk is dus vooral de creatieve kant van jouw marketingcampagne creëren. Mijn specialisme ligt in het maken van 2D-animaties. In mijn vrije tijd vind ik het ook heel leuk om creatief bezig te zijn. Ik maak illustraties, lees graag en ik vind het leuk om te koken en nieuwe creatieve recepten uit te proberen.

Sjoerd Griffioen

Creative designer en video specialist

Al meer dan twee jaar ben ik creative designer bij OBM. Direct na mijn opleiding tot grafisch vormgever ben ik gestart bij OBM, om een extra impuls van creativiteit en enthousiasme te brengen. Met mijn skills op gebied van onder meer Photoshop, Premiere, After Effects, Illustrator, XD en WordPress zet ik ideeën om in visuals en concepten.

Verder kan ik je alles vertellen over Ajax en voetbal in het algemeen, en luister ik naar hardstyle zonder er -hopelijk- iemand mee lastig te vallen.

David Conde

Technisch strateeg

Gedreven om techniek bespreekbaar te maken voor alle teamleden en stakeholders. Als sterke aanhanger van Agile methodieken sta ik vooraan bij projecten om samen met het team complexe problemen te analyseren en op creatieve en gepaste wijze op te lossen.

Naast het werk houd ik me vooral bezig met het eigen maken van nieuwe technologie, het vermaken van mijn vrouw en twee kinderen, boardgames, series bingewatchen op Netflix en het volgen van e-sports. Favoriete series: Game of Thrones, Mad Men, Silicon Valley en Suits.

Mauricio van der Maesen de Sombreff

Senior software developer

Ik heb ervaring met verschillende disciplines. Zoals software engineering, systems architecture, machines learning, telecommunications, electronics en media arts. Als senior software developer ben ik bij OBM bezig met het vinden en implementeren van innovatieve oplossingen voor technische zaken. Denk aan websites en maatwerkoplossingen. Ik ben een groot fan van zoveel mogelijk automatiseren, en het optimaliseren van processen om het makkelijker te maken. Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en ben altijd bezig met het leren van nieuwe dingen.

In mijn vrije tijd speel ik muziekinstrumenten en ik onderzoek graag nieuwe coderingstechnieken om kunstvideo’s te maken en te bouwen.

Wil jij ons team versterken?

Bekijk onze vacatures

Ontmoet ons team

Robert Drolinga

Eigenaar en marketingstrateeg

Hella Hendriks

Marketingspecialist en – analist

Vanuit mijn horeca-achtergrond heeft dienstverlening aan anderen voor mij altijd centraal gestaan. Zowel aan consumenten als aan bedrijven. Het is prachtig om anderen tevreden te stellen en te zorgen dat de wensen in vervulling gaan. Met de horeca-ervaring in mijn achterzak en een opleiding aan de HES in Amsterdam heb ik mijn carrière gevormd via Randstad, Exact, Projectplace en Bynder.

Ik verdiep mij in klanten, wat over het algemeen start met het doornemen van de strategische keuzes van de klant of de vertaling van de wensen naar een strategisch en operationeel plan. Iets waar ik met heel veel plezier aan werk. Van voetbalclub tot verfgigant, van babyspeciaalzaak tot belastingadvies-organisatie. Het zijn allemaal organisaties waar ik met veel plezier werk aan het vaststellen en realiseren van doelstellingen.

Naast het werk houd ik mij bezig met hockey en ben ik te vinden op de racefiets. Ik probeer mijn kinderen ook te enthousiasmeren voor sport, maar dat wil niet altijd lukken. Gelukkig hebben ze een mix van de talenten van hun vader en moeder. Zo komt de creativiteit naar voren en de wil om de leukste te zijn. Helaas moeten ze hierin thuis nog even het onderspit delven. 😉

In de rol van marketingspecialist en – analist ben ik voornamelijk bezig met het opstellen van advertising-strategieën (op basis van data), en deze vervolgens te implementeren, analyseren en optimaliseren. Tools als Google Adwords, -Analytics en de Facebook Business Manager kennen voor mij geen geheimen. Ik genereer data en voer A/B-testen uit om tot de beste resultaten te komen. Met een resultatenoverzicht bezoek ik regelmatig onze klanten om hen te informeren over de behaalde KPI’s en hoe we een volgende periode nóg beter kunnen presteren.

How nerdy is that ?! Ik houd mezelf scherp door congressen te bezoeken, trainingen te volgen en met vakspecialisten te sparren. Wanneer ik niet met mijn hoofd in de cijfers zit, trek ik er vaak op uit met mijn gezin. Mijn dochter van twee is onwijs energiek waardoor ik mezelf uitdaag om nieuwe dingen met haar te ontdekken. Oh, en als het even kan zit ik het liefst met een Frans kaasje, Italiaans worstje en een Spaans wijntje op de bank naar een goede detective te kijken met mijn man. Hobby’s heb ik niet; ik noem mijn gezin, familie en vriendinnen een hobby. Door mijn Groningse roots rijd ik in het weekend vaak naar het hoge noorden waar mijn familie en de meeste vriendinnen nog wonen. Gewoon gezellig samen zijn. Ik ben zeker weten een typisch Groningse ‘stadjer’; nuchter en het tegenovergestelde van snobistisch: te bescheiden.

Nick Dejalle

Accountmanager

Inger Koogie

Creative en marketingmedewerker

Mede door mijn achtergrond als topsporter heb ik geleerd om altijd een doel voor ogen te houden. Aangezien ik het op sportief vlak niet heb gered om mijn doel te behalen, vertaal ik dat nu naar de zakelijke kant. Ik wil de juiste sparringpartner zijn voor iedere persoon en organisatie.

Met een kop koffie en een gezonde dosis enthousiasme luister ik naar klanten om te achterhalen wat nodig is, waar men naartoe wil en waar men van droomt. Deze dromen gaan we vervolgens samen uitwerken naar een operationeel plan met doelstellingen. Dit plan gaat ervoor zorgen dat we samen uw dromen kunnen verwezenlijken.

In mijn vrije tijd breng ik veel tijd door in de binnenstad van Amsterdam; nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe ervaringen op doen staan daarbij centraal. Mijn Deense vriendin en ik houden ervan om samen een goede fles wijn te openen en een lekkere maaltijd in elkaar te toveren met de juiste achtergrondmuziek. Dit kan natuurlijk ook gepaard gaan met een Netflix-serie. Bent u toe aan een luisterend oor voor uw organisatie? Schroom dan niet om contact op te nemen, ik zet graag mijn Netflix-serie op pauze voor u.

Als creatief en marketingmedewerker combineer ik mijn grafische achtergrond met het opstellen van plannen om de doelstellingen van onze klanten en die van onszelf te behalen. Vanuit de doelstellingen, missie en visie van de klant en de te bereiken doelgroep, creëren we een boodschap. Deze vertalen we dan door naar beeld en mediakanalen. Al deze onderdelen verwerk ik in een voorstel, zodat het voor de klant duidelijk wordt hoe we dit samen gaan aanpakken. Het interessante hiervan vind ik het creëren van nieuwe dingen en het bedenken van de boodschap  die we willen vertellen. Daarnaast ondersteun ik de projectmanager en de marketinganalist, oftewel ben ik een vliegende keep.

Wanneer ik niet aan het werk ben, ben ik graag met familie en vrienden. Even een dagje erop uit, naar de bioscoop of een hapje en drankje op het terras.

Anne Pijnenburg

Creative designer en animator

Sjoerd Griffioen

Creative designer en video specialist

Bij OBM werk ik als Creative Designer in het studioteam. Ik denk mee met concepten voor jouw bedrijf maar voornamelijk ben ik degene die de ideeën uitwerkt tot een daadwerkelijk concept en design. Mijn werk is dus vooral de creatieve kant van jouw marketingcampagne creëren. Mijn specialisme ligt in het maken van 2D-animaties. In mijn vrije tijd vind ik het ook heel leuk om creatief bezig te zijn. Ik maak illustraties, lees graag en ik vind het leuk om te koken en nieuwe creatieve recepten uit te proberen.

Al meer dan twee jaar ben ik creative designer bij OBM. Direct na mijn opleiding tot grafisch vormgever ben ik gestart bij OBM, om een extra impuls van creativiteit en enthousiasme te brengen. Met mijn skills op gebied van onder meer Photoshop, Premiere, After Effects, Illustrator, XD en WordPress zet ik ideeën om in visuals en concepten.

Verder kan ik je alles vertellen over Ajax en voetbal in het algemeen, en luister ik naar hardstyle zonder er -hopelijk- iemand mee lastig te vallen.

David Conde

Technisch strateeg

Mauricio van der Maesen de Sombreff

Senior software developer

Gedreven om techniek bespreekbaar te maken voor alle teamleden en stakeholders. Als sterke aanhanger van Agile methodieken sta ik vooraan bij projecten om samen met het team complexe problemen te analyseren en op creatieve en gepaste wijze op te lossen.

Naast het werk houd ik me vooral bezig met het eigen maken van nieuwe technologie, het vermaken van mijn vrouw en twee kinderen, boardgames, series bingewatchen op Netflix en het volgen van e-sports. Favoriete series: Game of Thrones, Mad Men, Silicon Valley en Suits.

Ik heb ervaring met verschillende disciplines. Zoals software engineering, systems architecture, machines learning, telecommunications, electronics en media arts. Als senior software developer ben ik bij OBM bezig met het vinden en implementeren van innovatieve oplossingen voor technische zaken. Denk aan websites en maatwerkoplossingen. Ik ben een groot fan van zoveel mogelijk automatiseren, en het optimaliseren van processen om het makkelijker te maken. Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en ben altijd bezig met het leren van nieuwe dingen.

In mijn vrije tijd speel ik muziekinstrumenten en ik onderzoek graag nieuwe coderingstechnieken om kunstvideo’s te maken en te bouwen.

Wil jij ons team versterken?

Bekijk onze vacatures

Onze partners

• Facebook Business Manager
• LinkedIn campagnebeheer
• Google Analytics
• Google Adwords
Fanbooster
• Qualifio
• Social Bakers

Wij werken voor:

Onze geschiedenis

Wij zijn sinds 2010 actief in de wereld van online marketing. Wat begon met het social marketing platform Fanbooster en de ondersteuning van organisaties met  social content groeide al snel uit tot de creatie van Facebook landingspagina’s om mensen te activeren, leads te verzamelen en doelgroepen op te bouwen.

Nu in 2019 is online niet meer weg te denken uit de marketing-mix. De snelle groei van Instagram en de berichtendiensten Whatsapp en Messenger maakt Facebook de belangrijkste speler voor marketeers in het online landschap. Met 11 miljoen gebruikers is Facebook in Nederland nog steeds het grootste sociale platform. En wat denk je van Google? Miljoenen mensen maken dagelijks gebruik van de zoekmachine (SEA). En YouTube is één van de grootste videoplatformen van de wereld.

Kom met ons in contact