Over OBM.

Wij zijn een full-service marketing bureau met een focus op online.

Wij ondersteunen organisaties met het behalen van hun marketingdoelstellingen. Ons team van strategen, adviseurs, designers en online marketing specialisten zijn het verlengstuk van jouw organisaties. We werken iedere dag aan creatieve campagnes, videoproducties, marketing plannen, online platformen, social media content, advertising en analyses. We hebben allemaal één ding gemeen. We willen samen het beste resultaat behalen!

Met de nieuwste creatieve en innovatieve mogelijkheden helpen wij met het bereiken van het beste resultaat op LinkedIn, Facebook, Instagram, Google. Maar we denken verder dan alleen online. Veelal worden online kanalen aangevuld met traditionele marketingkanalen als print, tv en radio.

Ons motto? Wij denken strategisch en met de juiste creativiteit en alles is gebaseerd op data. Wij zijn OBM, een full-service online marketing bureau en jouw partner!

Samen bereiken we meer

Onze werkwijze.

We hebben een transparante manier van werken. Een succesvolle campagne start met het bepalen van de juiste doelen en KPI’s. Aan de hand van het ‘See-Think-Do-Care’ model stellen we een campagnestrategie op die we vervolgens doorvertalen naar een creatief concept dat cross-mediaal is in te zetten. Samen stemmen we de mogelijkheden af en zorgen we dat het  concept vertaald wordt naar creativiteit. We creëren content voor alle platformen. We stellen een operationele planning advertentieplanning op. Nadat de campagne live is blijven we monitoren en na afloop analyseren we de campagne aan de hand van de opgestelde KPI’s.

Bekijk onze succesvolle cases.

Ontmoet ons team.

Robert Drolinga

Eigenaar & Marketing Strateeg

Maurice Stam

Marketing Communicatie Adviseur

Met een horeca achtergrond heb ik mij altijd bezig gehouden met het leven van een dienstverlening aan anderen. Consumenten en bedrijven. Het is een prachtig om anderen tevreden te stellen en te zorgen dat de wensen in vervulling gaan. Met de horeca in mijn achterzak en een opleiding aan de HES in Amsterdam heb ik mijn carrière gevormd via Randstad, Exact, Projectplace en Bynder.


Ik verdiep mij in klanten, wat over het algemeen start met het doornemen van de strategische keuzes van de klant of de vertaling van de wensen naar een strategisch en operationeel plan. Iets waar ik met heel veel plezier aan werk. Van voetbalclub tot verfgigant, van babyspeciaalzaak tot belastingadvies organisatie. Het zijn allen organisaties waar ik met veel plezier werk aan het vaststellen en realiseren van doelstellingen.


Naast de velden van het werk houd ik mij sportief bezig met hockey en ben ik te vinden op de racefiets. Ik probeer mijn kinderen ook te enthousiasmeren in sport, maar dat wil niet altijd lukken. Gelukkig hebben ze een mix van de talenten van de vader en moeder 😉 Zo komt de creativiteit naar voren en de wil om de leukste te zijn. Helaas moeten ze hierin nog even het onderspit delven (thuis) 😉

Als Marketing Communicatie Adviseur help ik onze klanten op het gebied van strategie, branding en campagnes. Vraagstukken van klanten lopen uiteen van het bedenken en uitvoeren van campagnes tot marketing consultancy. Ik geef advies en begeleid deze projecten. Ook zorg ik dat de juiste interne specialisten betrokken worden. Mijn eigen specialiteit ligt op het gebied van storytelling. Ik vind het een uitdaging om samen met de klant te brainstormen en te komen tot een mooi verhaal waarmee we de doelgroep kunnen inspireren, betrekken en activeren. Mijn motto: Show! Don’t tell!

In mijn vrije tijd breng ik vooral veel tijd door met mijn gezin. Samen met mijn vrouw en dochtertje van één gaan we in het weekend leuke dingen doen met z’n drietjes of met vrienden. Ik houd erg van sport kijken. Voornamelijk Engels voetbal. Ik ben namelijk fan van Arsenal. Zelf speel ik golf en tennis. Daarnaast ben ik verslaafd aan series. Als onze dochter op bed gaan mijn vrouw en ik samen Netflixen. De beste series? Suits, The Bridge, The Haunting of Hill House en natuurlijk La Casa de Papel. Eigenlijk zijn alle scandinavische series zijn erg goed!

Hella Hendriks

Marketing Specialist & Analist

Inger Koogie

Creative & Marketing Medewerker

In de rol van marketing specialist en analist ben ik voornamelijk bezig met het opstellen van advertising strategieën (op basis van data), deze te implementeren, te analyseren en te optimaliseren. Tools als Google Adwords, -Analytics en de Facebook Business Manager kennen voor mij geen geheimen. Ik genereer data, voer A/B-testen uit om de beste resultaten te kunnen behalen en te kunnen transformeren naar bruikbare inzichten. Met een resultatenoverzicht bezoek ik regelmatig onze klanten om hen te informeren over de behaalde KPI’s en hoe we een volgende periode nóg beter kunnen presteren.

How nerdy is that 😉 ?! Ik houd mezelf scherp door congressen te bezoeken, trainingen te volgen of met vakspecialisten te sparren. Wanneer ik niet met mijn hoofd in de cijfers zit, trek ik er vaak op uit met mijn gezin. Mijn dochter van twee is onwijs energiek waardoor ik mezelf uitdaag om nieuwe dingen met haar te willen ontdekken. O en als het even kan zit ik het liefst met een Frans kaasje, Italiaans worstje en een Spaans wijntje op de bank naar een goede detective te kijken met mijn man. Hobby’s heb ik niet; ik noem mijn gezin, familie en vriendinnen een hobby. Door mijn Groningse roots rijd ik vaak in het weekend naar het hoge noorden waar mijn familie en de meeste vriendinnen nog wonen. Gewoon gezellig samen zijn. Ik ben zeker weten een typisch Groningse ‘stadjer’; nuchter en omgekeerd snobistisch: te bescheiden. 

Als creative en marketing medewerker combineer ik mijn grafische achtergrond met het opstellen van plannen om doelstellingen van onze klanten en onszelf te behalen. Vanuit de doelstellingen van de klant, doelgroep en waar de organisatie voor staat creëren we een boodschap. Deze vertalen we dan door naar beeld en mediakanalen. Al deze onderdelen verwerk ik in een voorstel, zodat het voor de klant duidelijk wordt hoe we dit samen gaan aanpakken. Het interessante hiervan vind ik het creëren van nieuwe dingen en het bedenken wat de boodschap is die we willen vertellen. Daarnaast ben ik ondersteunend aan onze projectmanager en de marketing analist, oftewel een vliegende keep.

Wanneer ik niet aan het werk ben, ben ik graag met familie en vrienden. Even een dagje erop uit, naar de bioscoop of een hapje en drankje op het terras.

Anne Pijnenburg

Creative Designer & Animator

Sjoerd Griffioen

Creative Designer & Video Specialist

Bij OBM werk ik als Creative Designer in het studio-team. Ik denk mee met concepten voor jouw bedrijf maar voornamelijk ben ik (en de rest van het studio-team) degene die de ideeën uitwerkt tot een daadwerkelijk concept en design. Mijn werk is dus vooral de creatieve kant van jouw marketingcampagne creëren. Mijn specialisme ligt in het maken van 2D-animaties. In mijn vrije tijd vind ik het ook heel leuk om creatief bezig te zijn. Ik maak illustraties, lees graag en ik vind het leuk om te koken en nieuwe creatieve recepten uit te proberen.

Al meer dan 2 jaar ben ik Creative Designer bij Online Business Media. Gelijk na mijn opleiding als Grafisch Vormgever ben ik begonnen om een extra impuls van creativiteit en enthousiasme te brengen. Met skills in onder andere Photoshop, Premiere, After Effects, Illustrator, XD en WordPress zet ik ideeën om in visuals en concepten. 

Verder kan ik je alles vertellen over Ajax, voetbal in het algemeen en luister ik naar hardstyle zonder er, hopelijk, iemand mee lastig te vallen.

David Conde

Technisch Strateeg

Mauricio van der Maesen de Sombreff

Senior Software Developer

Gedreven om techniek bespreekbaar te maken voor alle teamleden en stakeholders. Als sterke aanhanger van Agile methodieken sta ik op het voorfront van projecten om samen met het team complexe problemen te analyseren en op creatieve en gepaste wijze op te lossen. 

Naast het werk hou ik me vooral bezig met het eigen maken van nieuwe technologie, het vermaken van mijn vrouw en twee kinderen, boardgames, series bingewatchen op Netflix en het volgen van e-sports. Favoriete series: Game of Thrones, Mad Men, Silicon Valley en Suits.

Mijn ervaring bestaat uit een combinatie van verschillende disciplines. Zoals Software engineering, Systems architecture, Machines learning, Telecommunications, Electronics en Media arts. Als Senior Software Developer ben ik bij OBM bezig met het vinden en implementeren van innovatieve oplossingen voor techniek zaken. Denk aan websites en maatwerkoplossingen. Ik ben een groot fan van alles automatiseren en optimaliseren van processen op het makkelijker te maken. Ik ga graag nieuwe uitdagingen aan en ben altijd bezig met het leren van nieuwe dingen.

In mijn vrije tijd speel ik graag op muziekinstrumenten en ik onderzoek graag nieuwe coderingstechnieken om kunstvideo’s te maken en te bouwen.

Nick Dejalle

Account Manager

Mede door mijn topsport achtergrond heb ik geleerd om altijd een doel voor ogen te houden. Aangezien ik het persoonlijk op sportief vlak niet heb gered om mijn doel te behalen vertaal ik dat nu naar de zakelijk kant. Dit in combinatie met een opleiding Sportmarketing & Management sta ik ervoor om de juiste sparringpartner te zijn voor iedere persoon en organisatie.

Ik luister naar klanten om te achterhalen wat er nodig is, waar men naartoe wil en waar men van droomt. Dit gaat doormiddel van een kop koffie en een gezonde dosis enthousiasme. Deze dromen gaan we vervolgens samen uitwerken naar een operationeel plan met doelstellingen. Dit plan gaat ervoor zorgen dat we samen uw dromen kunnen verwezenlijken.

In mijn vrije tijd breng ik veel tijd door in de binnenstad van Amsterdam, nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe ervaringen opdoen staan daarbij centraal. Samen met mijn Deense vriendin houden wij ervan om samen een goed fles wijn te openen en een lekkere maaltijd in elkaar te toveren met de juiste achtergrondmuziek. Dit kan natuurlijk ook gepaard gaan met een Netflix serie. Bent u toe aan een luisterend oor voor uw organisatie? Schroom dan niet om contact op te nemen, ik zet graag mijn Netflix serie op pauze voor u.

Wil jij ons team versterken? Bekijk onze vacatures.

Onze partners.

• Facebook Business Manager
• LinkedIn campagnebeheer
• Google Analytics
• Google Adwords
• Fanbooster
• Qualifio
• Social Bakers

Wij werken voor:

Onze geschiedenis.

Wij zijn sinds 2010 actief in de wereld van online marketing. Wat begon met het social marketing platform Fanbooster en de ondersteuning van organisaties met  social content groeide al snel uit tot de creatie van Facebook landingspagina’s om mensen te activeren, leads te verzamelen en doelgroepen op te bouwen.

Nu in 2019 is online niet meer weg te denken uit de marketing-mix. De snelle groei van Instagram en de berichtendiensten Whatsapp en Messenger maakt Facebook de belangrijkste speler voor marketeers in het online landschap. Met 11 miljoen gebruikers is Facebook in Nederland nog steeds het grootste sociale platform. En wat denk je van Google? Miljoenen mensen maken dagelijks gebruik van de zoekmachine (SEA). En YouTube is één van de grootste videoplatformen van de wereld.

Samen een campagne starten?

KOM MET ONS IN CONTACT