Opdrachtgever

Opdrachtgever

Asito

Asito

Jaar

Jaar

2023-2025

2023-2025

Tijdsframe

Tijdsframe

2 jaar

2 jaar

Doel

Doel

Transformatie

Transformatie

Verandermanagement

Verandermanagement

Verandermanagement

Interne Communicatie

Interne Communicatie

Interne Communicatie

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

Hoe breng je 10.000 medewerkers in beweging voor een nieuwe manier van werken én met nieuwe systemen, verspreid over honderden werklocaties in Nederland?

Wij hielpen Asito om een grootschalige digitale transformatie menselijk, begrijpelijk en haalbaar te maken. Dit keer niet met een technische aanpak, maar juist met een helder verhaal, slimme communicatie en een doordachte veranderaanpak.

Hoe breng je 10.000 medewerkers in beweging voor een nieuwe manier van werken én met nieuwe systemen, verspreid over honderden werklocaties in Nederland?

Wij hielpen Asito om een grootschalige digitale transformatie menselijk, begrijpelijk en haalbaar te maken. Dit keer niet met een technische aanpak, maar juist met een helder verhaal, slimme communicatie en een doordachte veranderaanpak.

Hoe breng je 10.000 medewerkers in beweging voor een nieuwe manier van werken én met nieuwe systemen, verspreid over honderden werklocaties in Nederland?

Wij hielpen Asito om een grootschalige digitale transformatie menselijk, begrijpelijk en haalbaar te maken. Dit keer niet met een technische aanpak, maar juist met een helder verhaal, slimme communicatie en een doordachte veranderaanpak.

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

Hoe breng je 10.000 medewerkers in beweging voor een nieuwe manier van werken én met nieuwe systemen, verspreid over honderden werklocaties in Nederland?

Wij hielpen Asito om een grootschalige digitale transformatie menselijk, begrijpelijk en haalbaar te maken. Dit keer niet met een technische aanpak, maar juist met een helder verhaal, slimme communicatie en een doordachte veranderaanpak.

Communicatie als sleutel voor digitale transformatie

De uitdaging

Hoe zorg je dat 10.000 medewerkers op een andere manier willen gaan werken?

Asito is één van de grootste facilitaire dienstverleners van Nederland. Elke dag zijn ruim 8.000 schoonmakers en 2.000 andere collega’s verspreid aan het werk bij klanten door het hele land. De organisatie heeft een duidelijke ambitie: het meest mensgerichte en door data gedreven schoonmaakbedrijf van Nederland worden. Maar om daar te komen, moesten verouderde systemen en versnipperde werkwijzen plaatsmaken voor een moderne, efficiënte en toekomstbestendige basis.

De werkelijkheid was complex. IT-systemen waren verouderd, processen liepen stroef, de werkwijze verschilde per regio of werklocatie en communicatie bereikte niet altijd de juiste medewerkers op het juiste moment.

Asito is één van de grootste facilitaire dienstverleners van Nederland. Elke dag zijn ruim 8.000 schoonmakers en 2.000 andere collega’s verspreid aan het werk bij klanten door het hele land. De organisatie heeft een duidelijke ambitie: het meest mensgerichte en door data gedreven schoonmaakbedrijf van Nederland worden. Maar om daar te komen, moesten verouderde systemen en versnipperde werkwijzen plaatsmaken voor een moderne, efficiënte en toekomstbestendige basis.

De werkelijkheid was complex. IT-systemen waren verouderd, processen liepen stroef, de werkwijze verschilde per regio of werklocatie en communicatie bereikte niet altijd de juiste medewerkers op het juiste moment.

Asito is één van de grootste facilitaire dienstverleners van Nederland. Elke dag zijn ruim 8.000 schoonmakers en 2.000 andere collega’s verspreid aan het werk bij klanten door het hele land. De organisatie heeft een duidelijke ambitie: het meest mensgerichte en door data gedreven schoonmaakbedrijf van Nederland worden. Maar om daar te komen, moesten verouderde systemen en versnipperde werkwijzen plaatsmaken voor een moderne, efficiënte en toekomstbestendige basis.

De werkelijkheid was complex. IT-systemen waren verouderd, processen liepen stroef, de werkwijze verschilde per regio of werklocatie en communicatie bereikte niet altijd de juiste medewerkers op het juiste moment.

De uitdaging

Hoe zorg je dat 10.000 medewerkers op een andere manier willen gaan werken?

Asito is één van de grootste facilitaire dienstverleners van Nederland. Elke dag zijn ruim 8.000 schoonmakers en 2.000 andere collega’s verspreid aan het werk bij klanten door het hele land. De organisatie heeft een duidelijke ambitie: het meest mensgerichte en door data gedreven schoonmaakbedrijf van Nederland worden. Maar om daar te komen, moesten verouderde systemen en versnipperde werkwijzen plaatsmaken voor een moderne, efficiënte en toekomstbestendige basis.

De werkelijkheid was complex. IT-systemen waren verouderd, processen liepen stroef, de werkwijze verschilde per regio of werklocatie en communicatie bereikte niet altijd de juiste medewerkers op het juiste moment.

De aanpak

Van impactvolle veranderingen naar heldere communicatie, afgestemd per doelgroep

OBM werd gevraagd als strategisch communicatiepartner én change-specialist. We werkten als verlengstuk van het kernteam, intern ingebed in de organisatie. Samen met IT, communicatie, HR en Leren & Ontwikkelen bouwden we aan een veranderaanpak die mensen écht in beweging bracht.

Centraal stond het veranderverhaal Onderweg naar eenvoud — een gedeelde metafoor die hielp om alle lagen van de organisatie te verbinden. We maakten het abstracte concreet, met een herkenbare busreis als beeld: met haltes, instructies, leermomenten en ruimte voor vragen. Zo gaven we richting aan de verandering, en verbonden we techniek aan gedrag.

Maar we ontwikkelden één overkoepelende communicatiestrategie voor zeven systeemimplementaties en vijftien functiegroepen. OBM coördineerde de totale communicatiekalender en bewaakte de onderlinge afstemming. Zo voorkwamen we overload bij medewerkers en hielden we grip op boodschap, timing en kanaal.

We doken diep in de functieprofielen, liepen mee in de operatie, en maakten voor elke doelgroep een impactanalyse. Van objectleider tot klantmanager, van HR tot schoonmaker: iedereen kreeg communicatie en ondersteuning die aansloot op wat ze deden én wat ze nodig hadden.

OBM werd gevraagd als strategisch communicatiepartner én change-specialist. We werkten als verlengstuk van het kernteam, intern ingebed in de organisatie. Samen met IT, communicatie, HR en Leren & Ontwikkelen bouwden we aan een veranderaanpak die mensen écht in beweging bracht.

Centraal stond het veranderverhaal Onderweg naar eenvoud — een gedeelde metafoor die hielp om alle lagen van de organisatie te verbinden. We maakten het abstracte concreet, met een herkenbare busreis als beeld: met haltes, instructies, leermomenten en ruimte voor vragen. Zo gaven we richting aan de verandering, en verbonden we techniek aan gedrag.

Maar we ontwikkelden één overkoepelende communicatiestrategie voor zeven systeemimplementaties en vijftien functiegroepen. OBM coördineerde de totale communicatiekalender en bewaakte de onderlinge afstemming. Zo voorkwamen we overload bij medewerkers en hielden we grip op boodschap, timing en kanaal.

We doken diep in de functieprofielen, liepen mee in de operatie, en maakten voor elke doelgroep een impactanalyse. Van objectleider tot klantmanager, van HR tot schoonmaker: iedereen kreeg communicatie en ondersteuning die aansloot op wat ze deden én wat ze nodig hadden.

OBM werd gevraagd als strategisch communicatiepartner én change-specialist. We werkten als verlengstuk van het kernteam, intern ingebed in de organisatie. Samen met IT, communicatie, HR en Leren & Ontwikkelen bouwden we aan een veranderaanpak die mensen écht in beweging bracht.

Centraal stond het veranderverhaal Onderweg naar eenvoud — een gedeelde metafoor die hielp om alle lagen van de organisatie te verbinden. We maakten het abstracte concreet, met een herkenbare busreis als beeld: met haltes, instructies, leermomenten en ruimte voor vragen. Zo gaven we richting aan de verandering, en verbonden we techniek aan gedrag.

Maar we ontwikkelden één overkoepelende communicatiestrategie voor zeven systeemimplementaties en vijftien functiegroepen. OBM coördineerde de totale communicatiekalender en bewaakte de onderlinge afstemming. Zo voorkwamen we overload bij medewerkers en hielden we grip op boodschap, timing en kanaal.

We doken diep in de functieprofielen, liepen mee in de operatie, en maakten voor elke doelgroep een impactanalyse. Van objectleider tot klantmanager, van HR tot schoonmaker: iedereen kreeg communicatie en ondersteuning die aansloot op wat ze deden én wat ze nodig hadden.

De aanpak

Van impactvolle veranderingen naar heldere communicatie, afgestemd per doelgroep

OBM werd gevraagd als strategisch communicatiepartner én change-specialist. We werkten als verlengstuk van het kernteam, intern ingebed in de organisatie. Samen met IT, communicatie, HR en Leren & Ontwikkelen bouwden we aan een veranderaanpak die mensen écht in beweging bracht.

Centraal stond het veranderverhaal Onderweg naar eenvoud — een gedeelde metafoor die hielp om alle lagen van de organisatie te verbinden. We maakten het abstracte concreet, met een herkenbare busreis als beeld: met haltes, instructies, leermomenten en ruimte voor vragen. Zo gaven we richting aan de verandering, en verbonden we techniek aan gedrag.

Maar we ontwikkelden één overkoepelende communicatiestrategie voor zeven systeemimplementaties en vijftien functiegroepen. OBM coördineerde de totale communicatiekalender en bewaakte de onderlinge afstemming. Zo voorkwamen we overload bij medewerkers en hielden we grip op boodschap, timing en kanaal.

We doken diep in de functieprofielen, liepen mee in de operatie, en maakten voor elke doelgroep een impactanalyse. Van objectleider tot klantmanager, van HR tot schoonmaker: iedereen kreeg communicatie en ondersteuning die aansloot op wat ze deden én wat ze nodig hadden.

De oplevering

De oplevering

We realiseerden o.a.:

We realiseerden o.a.:

  • Een centrale kennisbank in SharePoint

  • Een meertalige, visuele instructiewebsite voor schoonmakers

  • De introductie van WhatsApp als intern kanaal

  • Een centrale kennisbank in SharePoint

  • Een meertalige, visuele instructiewebsite voor schoonmakers

  • De introductie van WhatsApp als intern kanaal

  • Een centrale kennisbank in SharePoint

  • Een meertalige, visuele instructiewebsite voor schoonmakers

  • De introductie van WhatsApp als intern kanaal

  • Een centrale kennisbank in SharePoint

  • Een meertalige, visuele instructiewebsite voor schoonmakers

  • De introductie van WhatsApp als intern kanaal

  • Printcampagnes op regiolocaties en narrowcasting

  • E-mailcampagnes in vijf talen

  • E-learnings, leerlijnen en instructievideo’s in samenwerking met L&D

  • Printcampagnes op regiolocaties en narrowcasting

  • E-mailcampagnes in vijf talen

  • E-learnings, leerlijnen en instructievideo’s in samenwerking met L&D

  • Printcampagnes op regiolocaties en narrowcasting

  • E-mailcampagnes in vijf talen

  • E-learnings, leerlijnen en instructievideo’s in samenwerking met L&D

  • Printcampagnes op regiolocaties en narrowcasting

  • E-mailcampagnes in vijf talen

  • E-learnings, leerlijnen en instructievideo’s in samenwerking met L&D

  • Instructiekaarten en praktijkondersteuning per functiegroep

  • Tien livestreams met interactieve polls en Q&A’s

  • Instructiekaarten en praktijkondersteuning per functiegroep

  • Tien livestreams met interactieve polls en Q&A’s

  • Instructiekaarten en praktijkondersteuning per functiegroep

  • Tien livestreams met interactieve polls en Q&A’s

  • Instructiekaarten en praktijkondersteuning per functiegroep

  • Tien livestreams met interactieve polls en Q&A’s

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

We brengen merken in beweging.

Wij zijn OBM. Een full-service marketing-, communicatie- en developmentbureau voor merken die vooruit willen.

We werken voor organisaties die willen groeien, veranderen of verscherpen én op zoek zijn naar een partner die niet alleen meedenkt, maar ook meedoet. Met strategie die richting geeft. Creatie die raakt. Tech die werkt. En veranderkracht die blijft plakken.

Bekijk ons werk

Onze diensten

01

Strategie

We helpen je keuzes maken die richting geven en écht bijdragen aan groei en resultaat.

02

Branding & Identiteit

We bouwen merken die opvallen, blijven hangen en passen bij wie je bent.

03

Marketing & Communicatie

We brengen de juiste boodschap bij de juiste mensen, op het juiste moment.

04

Cultuur & Verandering

We zetten verandering in beweging met draagvlak, energie en structuur.

05

Contentcreatie

We maken content die raakt, overtuigt en mensen in actie zet.

06

Web- & productdesign

We ontwerpen digitale platforms die intuïtief zijn en écht werken voor je doelgroep.

07

Development

We bouwen slimme, schaalbare oplossingen die doen wat ze moeten doen — zonder gedoe.

Onze werkwijze

Of het nu om een platform, positionering, transformatie of campagne gaat: wij werken gestructureerd, vanuit inzicht en altijd in co-creatie.

01

Deepdive

We starten met een deep dive in jouw organisatie, markt en doelgroep. Geen aannames, maar scherpe vragen en slimme analyses. Zo leggen we samen een stevig fundament voor alles wat volgt.

02

Strategie & concept

We vertalen inzichten naar een heldere strategie, positionering en creatieve richting. Van merkverhaal tot campagneplan of digitale blauwdruk — alles staat in het teken van impact.

03

Creatie & ontwikkeling

We brengen de strategie tot leven met design, content, platforms en campagnes. We bouwen wat klopt: visueel, technisch én functioneel. Samen, in sprints en met continue afstemming.

04

Lanceren & doorgroeien

Na live-gang stopt het niet. We meten, leren en optimaliseren. We signaleren kansen en sturen bij waar nodig. Van doorontwikkeling tot activatie: we denken proactief met je mee.

Onze recente projecten

In onze cases komen strategie, creatie en digitale oplossingen samen. Soms zichtbaar in een merkcampagne, soms verstopt in slimme techniek.

Bekijk onze cases

Onze klanten

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

We brengen merken in beweging.

Wij zijn OBM. Een full-service marketing-, communicatie- en developmentbureau voor merken die vooruit willen.

We werken voor organisaties die willen groeien, veranderen of verscherpen én op zoek zijn naar een partner die niet alleen meedenkt, maar ook meedoet. Met strategie die richting geeft. Creatie die raakt. Tech die werkt. En veranderkracht die blijft plakken.

Bekijk ons werk

Onze diensten

01

Strategie

We helpen je keuzes maken die richting geven en écht bijdragen aan groei en resultaat.

02

Branding & Identiteit

We bouwen merken die opvallen, blijven hangen en passen bij wie je bent.

03

Marketing & Communicatie

We brengen de juiste boodschap bij de juiste mensen, op het juiste moment.

04

Cultuur & Verandering

We zetten verandering in beweging met draagvlak, energie en structuur.

05

Contentcreatie

We maken content die raakt, overtuigt en mensen in actie zet.

06

Web- & productdesign

We ontwerpen digitale platforms die intuïtief zijn en écht werken voor je doelgroep.

07

Development

We bouwen slimme, schaalbare oplossingen die doen wat ze moeten doen — zonder gedoe.

Onze werkwijze

Of het nu om een platform, positionering, transformatie of campagne gaat: wij werken gestructureerd, vanuit inzicht en altijd in co-creatie.

01

Deepdive

We starten met een deep dive in jouw organisatie, markt en doelgroep. Geen aannames, maar scherpe vragen en slimme analyses. Zo leggen we samen een stevig fundament voor alles wat volgt.

02

Strategie & concept

We vertalen inzichten naar een heldere strategie, positionering en creatieve richting. Van merkverhaal tot campagneplan of digitale blauwdruk — alles staat in het teken van impact.

03

Creatie & ontwikkeling

We brengen de strategie tot leven met design, content, platforms en campagnes. We bouwen wat klopt: visueel, technisch én functioneel. Samen, in sprints en met continue afstemming.

04

Lanceren & doorgroeien

Na live-gang stopt het niet. We meten, leren en optimaliseren. We signaleren kansen en sturen bij waar nodig. Van doorontwikkeling tot activatie: we denken proactief met je mee.

Onze recente projecten

In onze cases komen strategie, creatie en digitale oplossingen samen. Soms zichtbaar in een merkcampagne, soms verstopt in slimme techniek.

Bekijk onze cases

Onze klanten

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

We brengen merken in beweging.

Wij zijn OBM. Een full-service marketing-, communicatie- en developmentbureau voor merken die vooruit willen.

We werken voor organisaties die willen groeien, veranderen of verscherpen én op zoek zijn naar een partner die niet alleen meedenkt, maar ook meedoet. Met strategie die richting geeft. Creatie die raakt. Tech die werkt. En veranderkracht die blijft plakken.

Bekijk ons werk

Onze diensten

01

Strategie

We helpen je keuzes maken die richting geven en écht bijdragen aan groei en resultaat.

02

Branding & Identiteit

We bouwen merken die opvallen, blijven hangen en passen bij wie je bent.

03

Marketing & Communicatie

We brengen de juiste boodschap bij de juiste mensen, op het juiste moment.

04

Cultuur & Verandering

We zetten verandering in beweging met draagvlak, energie en structuur.

05

Contentcreatie

We maken content die raakt, overtuigt en mensen in actie zet.

06

Web- & productdesign

We ontwerpen digitale platforms die intuïtief zijn en écht werken voor je doelgroep.

07

Development

We bouwen slimme, schaalbare oplossingen die doen wat ze moeten doen — zonder gedoe.

Onze werkwijze

Of het nu om een platform, positionering, transformatie of campagne gaat: wij werken gestructureerd, vanuit inzicht en altijd in co-creatie.

01

Deepdive

We starten met een deep dive in jouw organisatie, markt en doelgroep. Geen aannames, maar scherpe vragen en slimme analyses. Zo leggen we samen een stevig fundament voor alles wat volgt.

02

Strategie & concept

We vertalen inzichten naar een heldere strategie, positionering en creatieve richting. Van merkverhaal tot campagneplan of digitale blauwdruk — alles staat in het teken van impact.

03

Creatie & ontwikkeling

We brengen de strategie tot leven met design, content, platforms en campagnes. We bouwen wat klopt: visueel, technisch én functioneel. Samen, in sprints en met continue afstemming.

04

Lanceren & doorgroeien

Na live-gang stopt het niet. We meten, leren en optimaliseren. We signaleren kansen en sturen bij waar nodig. Van doorontwikkeling tot activatie: we denken proactief met je mee.

Onze recente projecten

In onze cases komen strategie, creatie en digitale oplossingen samen. Soms zichtbaar in een merkcampagne, soms verstopt in slimme techniek.

Bekijk onze cases

Onze klanten

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

We brengen merken in beweging.

Wij zijn OBM. Een full-service marketing-, communicatie- en developmentbureau voor merken die vooruit willen.

We werken voor organisaties die willen groeien, veranderen of verscherpen én op zoek zijn naar een partner die niet alleen meedenkt, maar ook meedoet. Met strategie die richting geeft. Creatie die raakt. Tech die werkt. En veranderkracht die blijft plakken.

Bekijk ons werk

Onze diensten

01

Strategie

We helpen je keuzes maken die richting geven en écht bijdragen aan groei en resultaat.

02

Branding & Identiteit

We bouwen merken die opvallen, blijven hangen en passen bij wie je bent.

03

Marketing & Communicatie

We brengen de juiste boodschap bij de juiste mensen, op het juiste moment.

04

Cultuur & Verandering

We zetten verandering in beweging met draagvlak, energie en structuur.

05

Contentcreatie

We maken content die raakt, overtuigt en mensen in actie zet.

06

Web- & productdesign

We ontwerpen digitale platforms die intuïtief zijn en écht werken voor je doelgroep.

07

Development

We bouwen slimme, schaalbare oplossingen die doen wat ze moeten doen — zonder gedoe.

Onze werkwijze

Of het nu om een platform, positionering, transformatie of campagne gaat: wij werken gestructureerd, vanuit inzicht en altijd in co-creatie.

01

Deepdive

We starten met een deep dive in jouw organisatie, markt en doelgroep. Geen aannames, maar scherpe vragen en slimme analyses. Zo leggen we samen een stevig fundament voor alles wat volgt.

02

Strategie & concept

We vertalen inzichten naar een heldere strategie, positionering en creatieve richting. Van merkverhaal tot campagneplan of digitale blauwdruk — alles staat in het teken van impact.

03

Creatie & ontwikkeling

We brengen de strategie tot leven met design, content, platforms en campagnes. We bouwen wat klopt: visueel, technisch én functioneel. Samen, in sprints en met continue afstemming.

04

Lanceren & doorgroeien

Na live-gang stopt het niet. We meten, leren en optimaliseren. We signaleren kansen en sturen bij waar nodig. Van doorontwikkeling tot activatie: we denken proactief met je mee.

Onze recente projecten

In onze cases komen strategie, creatie en digitale oplossingen samen. Soms zichtbaar in een merkcampagne, soms verstopt in slimme techniek.

Bekijk onze cases

Onze klanten

Het resultaat

De cijfers spreken voor zich

De cijfers maken zichtbaar wat er gebeurde. De centrale kennisbank werd in drie maanden meer dan 32.000 keer bezocht. Livestreams trokken honderden kijkers, met open rates tot 82% en click rates tot 42%. Nieuwsbrieven werden niet alleen geopend, maar intensief gelezen. E-learnings, instructiekaarten en trainingen werden door meer dan honderden medewerkers gevolgd of ingezet.

Maar belangrijker nog: de verandering landde. Medewerkers begrepen waarom de verandering nodig was, wat het voor hen betekende en wat ze moesten doen. Leidinggevenden werden actief voorbereid op hun rol als gids. En de schoonmakers — vaak het lastigst te bereiken — kregen heldere uitleg op een manier die bij hen past.

De IT-transformatie werd daarmee méér dan een technische implementatie. Het werd een gedeelde beweging, een reis die je samen maakt. Niet door één campagne, maar door ritme, herhaling en oprechte aandacht.

De cijfers maken zichtbaar wat er gebeurde. De centrale kennisbank werd in drie maanden meer dan 32.000 keer bezocht. Livestreams trokken honderden kijkers, met open rates tot 82% en click rates tot 42%. Nieuwsbrieven werden niet alleen geopend, maar intensief gelezen. E-learnings, instructiekaarten en trainingen werden door meer dan honderden medewerkers gevolgd of ingezet.

Maar belangrijker nog: de verandering landde. Medewerkers begrepen waarom de verandering nodig was, wat het voor hen betekende en wat ze moesten doen. Leidinggevenden werden actief voorbereid op hun rol als gids. En de schoonmakers — vaak het lastigst te bereiken — kregen heldere uitleg op een manier die bij hen past.

De IT-transformatie werd daarmee méér dan een technische implementatie. Het werd een gedeelde beweging, een reis die je samen maakt. Niet door één campagne, maar door ritme, herhaling en oprechte aandacht.

De cijfers maken zichtbaar wat er gebeurde. De centrale kennisbank werd in drie maanden meer dan 32.000 keer bezocht. Livestreams trokken honderden kijkers, met open rates tot 82% en click rates tot 42%. Nieuwsbrieven werden niet alleen geopend, maar intensief gelezen. E-learnings, instructiekaarten en trainingen werden door meer dan honderden medewerkers gevolgd of ingezet.

Maar belangrijker nog: de verandering landde. Medewerkers begrepen waarom de verandering nodig was, wat het voor hen betekende en wat ze moesten doen. Leidinggevenden werden actief voorbereid op hun rol als gids. En de schoonmakers — vaak het lastigst te bereiken — kregen heldere uitleg op een manier die bij hen past.

De IT-transformatie werd daarmee méér dan een technische implementatie. Het werd een gedeelde beweging, een reis die je samen maakt. Niet door één campagne, maar door ritme, herhaling en oprechte aandacht.

Het resultaat

De cijfers spreken voor zich

De cijfers maken zichtbaar wat er gebeurde. De centrale kennisbank werd in drie maanden meer dan 32.000 keer bezocht. Livestreams trokken honderden kijkers, met open rates tot 82% en click rates tot 42%. Nieuwsbrieven werden niet alleen geopend, maar intensief gelezen. E-learnings, instructiekaarten en trainingen werden door meer dan honderden medewerkers gevolgd of ingezet.

Maar belangrijker nog: de verandering landde. Medewerkers begrepen waarom de verandering nodig was, wat het voor hen betekende en wat ze moesten doen. Leidinggevenden werden actief voorbereid op hun rol als gids. En de schoonmakers — vaak het lastigst te bereiken — kregen heldere uitleg op een manier die bij hen past.

De IT-transformatie werd daarmee méér dan een technische implementatie. Het werd een gedeelde beweging, een reis die je samen maakt. Niet door één campagne, maar door ritme, herhaling en oprechte aandacht.

Wil je meer OBM zien?

Bekijk dan onze andere projecten, waar creativiteit en technologie samenkomen om echte uitdagingen op te lossen.

Bekijk dan onze andere projecten, waar creativiteit en technologie samenkomen om echte uitdagingen op te lossen.

Bekijk dan onze andere projecten, waar creativiteit en technologie samenkomen om echte uitdagingen op te lossen.

Case overzicht

Case overzicht

Wil je meer OBM zien?

Bekijk dan onze andere projecten, waar creativiteit en technologie samenkomen om echte uitdagingen op te lossen.

Case overzicht

Onze klanten

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

info@ombn.nl
0252 – 620 001
Drachmeweg 119a
2153 PA Nieuw-Vennep

MENU

Klaar
voor de volgende stap?

Wij ook. Bel, mail of kom langs. Dan kijken we samen wat er nodig is om jouw merk of organisatie verder te brengen.

Maak een afspraak

Wij zijn OBM. Een full-service marketing-, communicatie- en developmentbureau voor merken die vooruit willen. OBM Digital Factory is onderdeel van OBM.

Bedrijfsgegevens: KVK: 69069697, BTW: NL 857716359 B01
Rabobank: NL83RABO0159563658

@2025 OBM Strategie, Marketing & Development,
All Rights Reserved