Strategie

Groei start bij een doordachte strategie

Wat wil je bereiken met je organisatie? Welke ambities heb je met je team? Op welke manier wil je je organisatie positioneren en zorg je dat onderscheidend bent in vergelijking tot je concurrenten? Een duidelijk doel is doorslaggevend voor succes. Maar het beginpunt is net zo belangrijk. Groei start bij een doordachte strategie, voor de korte- en lange termijn.

Strategieën voor de toekomst

Bij OBM helpen we bedrijven om hun visies en doelstellingen om te zetten in concrete strategieën. We vereenvoudigen complexe uitdagingen en brengen deze terug naar haalbare stappen. Zo zorgen we ervoor dat we relevant zijn vandaag en waarde toevoegen aan de toekomst. 

Merkstrategie
Marketingcom­municatiestrategie
Arbeidsmarktcom­municatiestrategie
Digitale strategie

Onze aanpak

Voor elk vraagstuk is er een strategie of oplossing te ontwikkelen. Als full-service marketingbureau gaan wij grondig te werk, zonder het doel uit het oog te verliezen.

Hoe wij dat aanpakken?

1.

Research

Samen met jou staan we stil bij de huidige situatie. We identificeren de belangrijkste interne en externe factoren die van invloed zijn op de organisatie en onderzoeken de omgeving, de stakeholders en de doelgroepen.

2.

Doelen & ambities

Op basis van een heldere visie stellen we met elkaar de doelstellingen op. Een schets van hoe de toekomst idealiter door de ogen van jouw organisatie eruit zou moeten zien.

3.

Koers bepalen

Van visie naar koers. Samen stippelen we de route uit. We breken de tijd op in stappen en geven elke fase concrete en meetbare KPI’s mee. Zo zorgen we ervoor dat we niet afdwalen en kunnen bijsturen wanneer we van de koers dreigen af te wijken.

4.

In beweging blijven & groeien

Een strategie biedt houvast en richting maar is ook continue in ontwikkeling. Het is niet iets wat je eenmaal neerzet en dan is het af. Door tussentijds te evalueren en nieuwe inzichten toe te passen blijf je in beweging en groeit jouw strategie met je organisatie mee.

Onze aanpak

Voor elk vraagstuk is er een strategie of oplossing te ontwikkelen. Als full-service marketingbureau gaan wij grondig te werk, zonder het doel uit het oog te verliezen. Hoe wij dat aanpakken?

1.

Research

Samen met jou staan we stil bij de huidige situatie. We identificeren de belangrijkste interne en externe factoren die van invloed zijn op de organisatie en onderzoeken de omgeving, de stakeholders en de doelgroepen.

2.

Doelen & ambities

Op basis van een heldere visie stellen we met elkaar de doelstellingen op. Een schets van hoe de toekomst idealiter door de ogen van jouw organisatie eruit zou moeten zien.

3.

Koers bepalen

Van visie naar koers. Samen stippelen we de route uit. We breken de tijd op in stappen en geven elke fase concrete en meetbare KPI’s mee. Zo zorgen we ervoor dat we niet afdwalen en kunnen bijsturen wanneer we van de koers dreigen af te wijken.

4.

In beweging blijven & groeien

Een strategie biedt houvast en richting maar is ook continue in ontwikkeling. Het is niet iets wat je eenmaal neerzet en dan is het af. Door tussentijds te evalueren en nieuwe inzichten toe te passen blijf je in beweging en groeit jouw strategie met je organisatie mee.

Waarom is een strategie zo belangrijk?

Met een goede strategie weet je waar je naartoe gaat, het is als varen op een kompas of rijden met een navigatie. Je beginpunt is duidelijk maar de bestemming is ook helder. Een goede strategie dwingt jou als organisatie bewust te worden van je kernwaarden en hoe je van daaruit kan werken. Kortom, een duidelijke identiteit en een heldere positionering prikkelt de beleving, kleurt je perspectief en geeft invulling aan je marketingcommunicatie. Dat is de creatieve kant. De technische kant vraagt om het slim toepassen van technologie, zodat je als organisatie agile en wendbaar bent en veranderingen tijdig ziet aankomen en daarop snel kan anticiperen.

Projecten waar we trots op zijn

Hoe we andere organisaties helpen met de volgende stap? Bekijk onze projecten en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case    

Start met strategie

Neem contact op en we reageren zo snel mogelijk.

Neem contact met ons op