Marketing

Bereik, raak en verbind je doelgroepen

Websites, advertenties, video’s en e-mails… jouw doelgroepen worden elke dag van alle kanten overspoeld met informatie. Hoe zorg je dat jouw organisatie ertussenuit springt? Wij helpen je de aandacht van jouw potentiële klanten en gebruikers te trekken én de juiste snaar te raken.

Sterke marketing voor het behalen van doelstellingen

Bij OBM kan je terecht voor diverse marketing services. Of het nu gaat om de inzet van social media, het creëren van aantrekkelijke content voor elke fase van de journey, het verhogen van de vindbaarheid of een sterke omnichannel marketing campagne. Wij hebben de expertise in huis om alle marketing- en communicatiedoelen van jouw merk of organisatie te bereiken.

Social media marketing
Content marketing
Recruitment marketing

Onze aanpak

Goede marketing kan niet zonder een doordacht plan van aanpak. Afhankelijk van het vraagstuk doorloopt OBM samen met jou de onderstaande stappen.

1.

Research

Bij OBM gaan we grondig te werk. In deze eerste stap verdiepen wij ons in jouw wereld. We verkennen de omgeving en de markt. We bekijken jouw concurrenten en maken uitgebreid kennis met jouw doelgroep. Indien nodig doen wij zelfstandig of in samenwerking onderzoeken naar jouw doelgroepen of markt.

2.

Strategie

In de strategie leggen we vast welke doelstellingen behaald moeten worden of waaraan de marketing moet bijdragen, zoals het verhogen van de omzet, het verhogen van de naamsbekendheid of het verbeteren van de klanttevredenheid. Vanuit hier ontwikkelen we een plan voor hoe we die doelstelling kunnen bereiken. Denk aan de kernboodschap, de keuze in kanalen en middelen en een contentstrategie.

3.

Creatie

Vanuit de strategie gaan we door naar de creatie. Want al deze mooie ideeën en plannen moeten vormgegeven worden. Bij OBM hebben we diverse creatieven in huis die voor jou aan de slag gaan met copy, fotografie, illustraties en designs om mooie en relevante content te maken die naadloos aansluit op de stijl en voorkeuren van jouw doelgroepen of gebruikers.

4.

Uitvoering

Met een doordachte strategie op papier en de content en middelen gereed, is het tijd om de geplande activiteiten uit te voeren via de gewenste kanalen. Natuurlijk volgens een heldere marketing-, communicatie- en/of contentkalender.

5.

Analyse & optimalisatie

In deze vijfde stap bekijken we de resultaten van de marketing- en communicatie-activiteiten. We analyseren en monitoren voortdurend de kanalen, middelen en content om te evalueren of de doelstelling behaald gaat worden of dat er tussentijds bijgestuurd moet worden. De inzichten en resultaten uit de analyse bieden input voor aanscherping van de marketingstrategie.

Onze aanpak

Goede marketing kan niet zonder een doordacht plan van aanpak. Afhankelijk van het vraagstuk doorloopt OBM samen met jou de onderstaande stappen.

1.

Onderzoek

Bij OBM gaan we grondig te werk. In deze eerste stap verdiepen wij ons in jouw wereld. We verkennen de omgeving en de markt. We bekijken jouw concurrenten en maken uitgebreid kennis met jouw doelgroep. Indien nodig doen wij zelfstandig of in samenwerking onderzoeken naar jouw doelgroepen of markt.

2.

Strategie

In de strategie leggen we vast welke doelstellingen behaald moeten worden of waaraan de marketing moet bijdragen, zoals het verhogen van de omzet, het verhogen van de naamsbekendheid of het verbeteren van de klanttevredenheid. Vanuit hier ontwikkelen we een plan voor hoe we die doelstelling kunnen bereiken. Denk aan de kernboodschap, de keuze in kanalen en middelen en een contentstrategie.

3.

Creatie

Vanuit de strategie gaan we door naar de creatie. Want al deze mooie ideeën en plannen moeten vormgegeven worden. Bij OBM hebben we diverse creatieven in huis die voor jou aan de slag gaan met copy, fotografie, illustraties en designs om mooie en relevante content te maken die naadloos aansluit op de stijl en voorkeuren van jouw doelgroepen of gebruikers.

4.

Uitvoering

Met een doordachte strategie op papier en de content en middelen gereed, is het tijd om de geplande activiteiten uit te voeren via de gewenste kanalen. Natuurlijk volgens een heldere marketing-, communicatie- en/of contentkalender.

5.

Analyse & optimalisatie

In deze vijfde stap bekijken we de resultaten van de marketing- en communicatie-activiteiten. We analyseren en monitoren voortdurend de kanalen, middelen en content om te evalueren of de doelstelling behaald gaat worden of dat er tussentijds bijgestuurd moet worden. De inzichten en resultaten uit de analyse bieden input voor aanscherping van de marketingstrategie.

Projecten waar we trots op zijn

Hoe we andere organisaties helpen met de volgende stap? Bekijk onze projecten en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case    

Inhaak­kalender 2024

Daar is ‘ie dan! De inhaakkalender van 2024. In één keer op de hoogte van alle inhakers. Maak je marketing communicatie kalender compleet voor het nieuwe jaar. 

Starten met een nieuwe campagne?

Neem contact op en we starten zo snel mogelijk aan een je nieuwe campagne!

Neem contact met ons op