INTERSPORT

Social media campagne

KLANT

Intersport

TYPE

Social media campagne

DOEL

Online zichtbaarheid, betrokkenheid en verkoop stimuleren

GELEVERDE DIENSTEN

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren. Met een combinatie van organische en betaalde kanalen worden de diverse doelgroepen bereikt. Hierbij speelt OBM een rol bij het bepalen van advertentiestrategie en het opzetten van doelgerichte campagnes binnen META.

Doel

Het doel van de social media campagnes voor INTERSPORT was om de online aanwezigheid te versterken in een concurrerende markt, waarbij ze tegelijkertijd de betrokkenheid van hun doelgroep wilden vergroten en de verkoop via hun webshop wilden stimuleren.

Concept

INTERSPORT speelt slim in op diverse gelegenheden door een passend productaanbod te presenteren. Denk hierbij aan de gloednieuwe zomercollectie van de eigen merken voor het begin van de zomervakantie, de wandelcollectie voor én tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, of de lanceringen van de nieuwste voetbalpacks van Adidas en PUMA. Bij elke gelegenheid wordt een doeltreffende campagneboodschap toegevoegd, zoals “Make It Your Summer!”

Content

De content die wordt ingezet bestaat voor het grootste gedeelte uit fotoposts, ook starten (als deze beschikbaar is) met een video waar de collectie in wordt getoond. 

Een video wordt ingezet om het grootste deel van de advertentie-doelgroep te bereiken. Daarna worden de fotoadvertenties ingezet die het moment in beeld brengen of natuurlijk de uitgelichte producten. 

Binnen de campagnes maken we voornamelijk gebruik van fotopost en story’s, waarbij we, indien beschikbaar, starten met een video waarin de collectie wordt gepresenteerd. Deze video’s stellen ons in staat om een groot deel van de advertentie-doelgroep te bereiken. Vervolgens zetten we fotoadvertenties in om de momenten of uitgelichte producten te benadrukken. In deze content wordt altijd verwezen naar de webshop om de verkoop te stimuleren. 

Naast de campagnes die we op verschillende momenten lanceren, loopt gedurende het hele jaar de productcatalogus. Hierin wordt het volledige productaanbod van INTERSPORT getoond, deze wordt automatisch bijgewerkt zodat de consument altijd de recentste producten te zien krijgen.

Resultaat

Het resultaat van de campagne was buitengewoon positief. Door slim in te spelen op verschillende momenten gedurende het jaar en de toegepaste advertentiestrategie, hebben we een gestage stroom van geïnteresseerde bezoekers naar de webshop verwezen en een groei in de verkoop gerealiseerd. Door een combinatie van doelgerichte advertenties en boeiende content hebben we de betrokkenheid van de doelgroep vergroot en de merkbekendheid van INTERSPORT versterkt.

Over INTERSPORT

INTERSPORT is onderdeel van EK Retail (voorheen bekend als Euretco), dit is de grootste retail-serviceorganisatie van Nederland. Het bedrijf werd opgericht in 1968 en heeft sindsdien een wereldwijd netwerk van winkels opgebouwd. De winkels van INTERSPORT streven ernaar om zowel amateur- als professionele sporters te voorzien van hoogwaardige producten en merken die geschikt zijn voor verschillende sporten, zoals voetbal, hardlopen, tennis, wintersport, fitness en meer.

Klaar voor de volgende stap?

Als full-service marketingbureau werken we graag samen met merken en organisaties die strategische groei en langdurige vooruitgang zoeken. Of het nu gaat om digitale oplossing, een positioneringsvraagstuk of resultaatgerichte marketingcampagnes.

Neem contact met ons op

Projecten waar we trots op zijn

Benieuwd hoe we andere organisaties helpen met hun volgende stap? Bekijk ons portfolio en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.