RB

Beste ondernemer,

De campagne ‘Beste ondernemer,’ voor het Register Belastingadviseurs is gebaseerd op de nieuwe positionering. De campagne is uitgerold via Facebook, LinkedIn, Instagram, Google advertising en radio.

Type:

Crossmediale campagne

Doel:

Kennis vergroten

Concept

In de campagne ’Beste ondernemer,’ staan drie ondernemers centraal. Michael Schook (chef-kok en mede-eigenaar van restaurant Héroine), Kamil Souren (eigenaar aannemersbedrijf Souren) en Jasper Schwartz (CEO Gamebasics) vertellen over de fiscale uitdagingen waar ze als mkb-ondernemer tegenaan lopen. In de uitingen spreken zij direct tot de ondernemer. Ze vragen zich hardop af hoe zij zaken als startersaftrek en het leasen van een auto moeten regelen. De kwaliteiten van de ondernemers liggen niet op fiscaal gebied. Daar hebben zij een Register Belastingadviseur voor. Want: De RB, daar begint elk fiscaal antwoord mee.

Doel

Het doel van de campagne was om mkb-ondernemers kennis te laten maken met de register belastingadviseur en te laten zien wat de meerwaarde is van een register belastingadviseur. Het uiteindelijke doel is dat ondernemers ook een eigen register belastingadviseur vinden. Daarvoor is de zoekmodule Vind uw RB ontwikkeld.

Content

In de uitingen spreken de ondernemers direct andere mkb-ondernemers aan. Ze vragen zich hardop af hoe ze zaken als startersaftrek, groei van de organisatie en de aanschaf van een nieuwe bedrijfsauto moeten regelen. Op de speciaal ontwikkelde campagnewebsite www.rbvoorondernemers.nl zijn de verhalen te zien. Via social media en Google zijn de ondernemersverhalen en ondernemersvraagstukken onder de aandacht gebracht. Het fiscale vraagstuk van de chef-kok is gebruikt voor de radiocommercial.de 

Resultaat

Uiteindelijk heeft meer dan een kwart van de bereikte ondernemers een actie uitgevoerd via social media of Google. Daarvan heeft ruim 10% doorgeklikt naar de reguliere website van het RB voor meer informatie en het vinden van een register belastingadviseur. Onder de doelgroep scoorde Facebook het beste qua uniek bereik, en via Google Ads werd een CTR van 4,16% gehaald. Bij bezoekers van de campagnewebsite werd door retargeting de zoekmodule Vind uw RB onder de aandacht gebracht.

Over RB

Het Register Belastingadviseurs (RB) is dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om register belastingadviseur te worden, en voor Permanente Educatie cursussen en workshops om kwaliteit en kennis op peil te houden.

Klaar voor de volgende stap?

Als full-service marketingbureau werken we graag samen met merken en organisaties die strategische groei en langdurige vooruitgang zoeken. Of het nu gaat om digitale oplossing, een positioneringsvraagstuk of resultaatgerichte marketingcampagnes.

Neem contact met ons op

Projecten waar we trots op zijn

Benieuwd hoe we andere organisaties helpen met hun volgende stap? Bekijk ons portfolio en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case