Welke gevolgen heeft de IOS 14-release op jouw online advertenties?

In het najaar van 2020 kwam Apple met een grote IOS-update, gebruikers kunnen nu namelijk zelf beslissen over de data die verzameld wordt. (Weten waar? Ga naar de instellingen binnen privacy en klik op tracking) De grootste uitdaging van deze update is dat het lastiger wordt gemaakt om deze doelgroep te bereiken met advertenties. Hierdoor heeft Facebook de regels flink moeten aanscherpen.

In dit artikel laten we stap voor stap zien hoe je hier goed op voorbereid. Zo blijven je advertenties zichtbaar en kun je de prestaties van je campagnes blijven meten.

1. Stappen om je Business Manager account juist in te richten

  • Controleer of je domein geverifieerd is binnen de Business Manager

  • Stel een maximum van 8 conversie-acties per domein

Facebook configureert eerst de conversie gebeurtenissen waarvan zij denken dat ze het relevantst zijn voor je bedrijf op basis van je activiteit. Alle andere gebeurtenissen worden inactief gemaakt voor campagne optimalisatie en rapportage.

2. Wijzigingen toeschrijving instellingen voor app en web gebeurtenissen

Het beleid van Apple: AppTrackingTransparency-framework verbiedt het verzamelen en delen van bepaalde gegevens tenzij gebruikers zich aanmelden voor het bijhouden van deze gegevens.

Ondersteunde periodes

  • 1 dag voor klikken

  • 7 dagen voor klikken (standaard na implementatie van de prompt)

  • 1 dag voor klikken en 1 dag voor weergaven

  • 7 dagen voor klikken en 1 dag voor weergaven (aanvankelijke standaard)

Niet ondersteunde periodes

  • 28 dagen voor klikken

  • 28 dagen voor weergaven

  • 7 dagen voor weergaven

Wil je meer weten over deze wijzigingen? Lees het gehele artikel van Facebook hier.

3. Doelstelling: App downloads of website conversie? Dit heeft de volgende impact op je advertenties

  • Je kunt je app maar aan één advertentieaccount koppelen. Wel kun je hetzelfde advertentieaccount gebruiken om voor meerdere apps te adverteren.
  • Alleen het kooptype Veiling is beschikbaar. Het kooptype Bereik en frequentie is niet beschikbaar.
  • Nadat de campagne is gepubliceerd, kun je de schakelaar van de iOS 14-campagne niet inschakelen of uitschakelen. Je moet je campagne uitschakelen of verwijderen.
  • Elke campagne is beperkt tot vijf advertentiesets van hetzelfde optimalisatie type. Je kunt niet verschillende optimalisatie-opties gebruiken voor advertentiesets in dezelfde campagne. Wanneer je een van de negen toegestane iOS 14 campagnes uitschakelt of verwijdert, geldt er een herstelperiode van 72 uur voordat de campagne niet meer meetelt voor je limiet.

4. Doelstelling: App downloads of website conversie? Dit heeft de volgende impact op je rapportage

  • Geen realtime data, dit kan tot drie dagen vertraagd zijn
  • Geschatte resultaten op campagneniveau
  • Geen ondersteuning voor specificaties: zoals leeftijd, geslacht, regio en plaatsing
  • Geen ondersteuning voor huidige toeschrijving perioden
Deel artikel
Facebook
LinkedIn
Email
WhatsApp