Royal Van Zanten

Charmelia Webshop

Royal Van Zanten is een Nederlands familiebedrijf die al jaren wereldwijd snijbloemen, potplanten en bloembollen leveren. Één van deze bloemen is de Charmelia. Door een webshop hebben we het mogelijk gemaakt voor kwekers om een demobox van de Charmelia te bestellen.

Type:

Webshop

Doel:

Online verkoop Charmelia Demobox

Concept

De Charmelia is één van de bloemen ontwikkeld door Royal Van Zanten. De bloem is lang houdbaar, heeft direct kleur en sierlijk. Om kwekers te overtuigen van de Charmelia heeft Royal Van Zanten een demobox van de Charmelia gemaakt. Onze taak was om een webshop te maken voor de Charmelia, zodat kwekers de demobox online konden bestellen. Binnen de webshop moest het mogelijk zijn om online te betalen via iDEAL, en de medewerkers van Royal Van Zanten moesten inzage krijgen in de gegevens van een bestelling om de demobox op te sturen.

Doel

Het doel van de webshop was om de Charmelia demobox online aan te bieden en zoveel mogelijk demoboxen te verkopen. Dit allemaal om de aandacht en bekendheid van de Charmelia te vergroten. Verder moest het mogelijk zijn om de webshop uit te breiden met meerdere producten in de toekomst.

Mock-up van iPhone met de Charmelia Webshop

Development

Omdat de webshop voor alsnog één product bevat hebben we gekozen om de productinformatie en het formulier op één pagina te verwerken. De pagina is opgemaakt in de stijl van de Charmelia en Royal Van Zanten. De webshop is volledig maatwerk en dus moesten we de webshop integreren binnen de bestaande website. De webshop werd gehost op een subdomein van de website, maar stond los van de rest. De hoofdnavigatie van de website is volledig nagebouwd en werkend zodat de bezoeker niet doorheeft dat de webshop een losse applicatie is en altijd terug kon navigeren naar de website zelf.

Integratie met betaalsysteem Adyen

Zodra de gebruiker het formulier ingevuld heeft en doorgaat naar de betaling verschijnt er een pop-up met hierin de iDEAL-betaling. Om betalingen mogelijk te maken hebben we gebruik gemaakt van het betalingsplatform Adyen. Bij Adyen open je een eigen rekening (zoals bij een bank) en op deze rekening komen alle betalingen binnen. Ook buitenlandse betalingen kunnen gedaan worden via Adyen, belangrijk voor een organisatie als Royal Van Zanten die wereldwijd kwekers bediend.

Mails versturen via Mailgun

Na het afronden van de betaling ziet de gebruiker een bevestiging van de bestelling en wordt de gebruiker weer doorverwezen naar de webshop. De gebruiker ontvangt ook een factuur en bevestiging via de mail. Medewerkers van Royal Van Zanten worden ook via de mail op de hoogte gebracht, zodat de bestelling verzonden kan worden. Om deze mails te versturen is er gebruikt gemaakt van Mailgun.

A/B testen

Terwijl de webshop live stond is er ook gekeken naar de effecten van verschillende prijzen (A/B testen) om te zien of er een stijging van bestelling zou zijn bij een lagere prijs. Dit doen we om de ideale prijs te bepalen voor zoveel mogelijk bestellingen van de Charmelia.

Mock-up van laptop met de Charmelia webshop

Het resultaat

We hebben de volgende onderdelen opgeleverd voor de webshop van Charmelia:

  • Design van de webshop
  • Ontwikkeling van maatwerk webshop
  • Ontwikkeling backend webshop
  • Integratie van betalingsplatform Adyen
  • Integratie van Mailgun

Over Royal Van Zanten

Van Zanten Breeding (Royal Van Zanten) is internationaal koploper in de veredeling en vermeerdering van snijbloemen (Alstroemeria, Statice, Limonium, Chrysanthemum en Bouvardia) en van potplanten (Aster, Alstroemeria, Celosia, Chrysanthemum en Multiflora).

Personeel aan het werk in een kas vol met bloemen

Klaar voor de volgende stap?

Als full-service marketingbureau werken we graag samen met merken en organisaties die strategische groei en langdurige vooruitgang zoeken. Of het nu gaat om digitale oplossing, een positioneringsvraagstuk of resultaatgerichte marketingcampagnes.

Neem contact met ons op

Projecten waar we trots op zijn

Hoe we andere organisaties helpen met de volgende stap? Bekijk onze projecten en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case