MondzorgPlus

Marketingcommunicatie­
strategie

KLANT

MondzorgPlus

TYPE

Marketingcommunicatie-strategie 

DOEL

Zichtbaarheid, betrokkenheid en leadgeneratie 

MondzorgPlus heeft als doel om jaarlijks het aantal bewoners binnen zorginstellingen, waaraan zij mondzorg verlenen, te laten groeien. Zo dragen ze bij aan een betere kwaliteit van leven en gezondheid voor zorgafhankelijke ouderen en mensen met een beperking. Tevens richt MondzorgPlus zich op het vergroten van de bewustwording rondom het belang van goede mondgezondheid. Deze uitdaging leidde een paar jaar geleden tot de start van een nauwe samenwerking met OBM.

Van strategie tot uitvoering

De samenwerking startte bij het ontwikkelen van de marketingcommunicatiestrategie, aansluitend bij ambitieuze groeidoelstellingen voor de komende jaren. 

  • Het verhogen van de merkbekendheid en -zichtbaarheid van MondzorgPlus onder klanten en doelgroepen.
  • Het versterken van het merkimago door middel van een heldere positionering.
  • Het verhogen van het aantal leads.

Jaarlijks komen we samen voor een strategische sessie om te brainstormen over thema’s en onderwerpen die de basis vormen voor onze marketingcommunicatie. Hierbij betrekken we niet alleen het merk en de dienstverlening van MondzorgPlus, maar ook actuele gebeurtenissen en ontwikkelingen in de zorgsector. Dit leidt tot het samenstellen van een weloverwogen marketingcommunicatiekalender. In deze kalender hebben we ook verschillende campagne momenten, waarvoor voor iedere campagne een aansprekende kernboodschap wordt bedacht zoals:“Het begint bij Mondzorg(Plus)” of “Hoe maken we samen van de min een plus?”.

Mockup van een mac met de landingspagina van de Pluspunten campagne

Altijd online vindbaar

Een essentieel aspect voor zowel het merk als de organisatie is online vindbaarheid. Het optimaliseren van de SEO en de inzet van Google Ads campagnes om een optimale online aanwezigheid te waarborgen en vindbaar te zijn voor de doelgroepen.

Zichtbaarheid en actiematige content

In een nauwe samenwerking werken we aan de structurele content voor op de social media kanalen, website en in de nieuwsbrieven.  De verdiepende artikelen, updates uit het vakgebied, klantinterviews en persoonlijke verhalen van medewerkers versterken de online zichtbaarheid, zorgen voor betrokkenheid en groei in het websiteverkeer. 

 

Mock ups van iPhones met de social content voor MondzorgPlus

De communicatie-inzet voor een campagne bestaat altijd uit een combinatie van online en offline middelen die elkaar versterken en samenvloeien op de campagnepagina. We bieden relevante downloads aan, zoals een whitepaper over de samenwerking van MondzorgPlus met partners ter verbetering van de mondzorgkwaliteit, of ontwikkelen bijvoorbeeld poetsinstructies als hulpmiddel voor effectieve gebitsverzorging. Daarnaast ondersteunen we de contacten met nieuwe organisaties onder meer door de creatie van pakkende direct mailings, om zo direct en effectief de aandacht van onze doelgroep te trekken.

Om de werkwijze van MondzorgPlus binnen instellingen voor zorgafhankelijke ouderen en mensen met een beperking inzichtelijk te maken, hebben we diverse video- en fotoshoots ontwikkeld.

 

Mock up van een Direct Mailing voor de pluspunten campagne

Over MondzorgPlus

MondzorgPlus ondersteunt zorginstellingen door middel van het verlenen van kwalitatieve en doelmatige mondzorg. Dit doen zij in de vertrouwde omgeving van de client met die aandacht die zij verdienen. Tevens richt MondzorgPlus zich ook op de bewustwording rondom het belang van goede mondgezondheid en hebben zij diverse educatie mogelijkheden voor de formele en informele zorg. 

Foto van een zorgverlener van MondzorgPlus met een client.

Klaar voor de volgende stap?

Als full-service marketingbureau werken we graag samen met merken en organisaties die strategische groei en langdurige vooruitgang zoeken. Of het nu gaat om digitale oplossing, een positioneringsvraagstuk of resultaatgerichte marketingcampagnes.

Neem contact met ons op

Projecten waar we trots op zijn

Benieuwd hoe we andere organisaties helpen met hun volgende stap? Bekijk ons portfolio en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case