Van Gilse

Social media marketing

In bijna elk Nederlands keukenkastje vind je het, Van Gilse! Een oer-Hollands merk dat de gezellige en feestelijke momenten net iets zoeter en lekkerder maakt. Al bijna tien jaar verzorgen wij de social media kanalen van Van Gilse, van content creatie tot advertentiecampagnes.

Type:

Social media marketing

Doel:

Zichtbaarheid en betrokkenheid

De boodschap

Met de boodschap ‘Thuis in momenten’ spelen we met de Van Gilse producten in op de verschillende seizoenen, feestdagen en belangrijke en leuke (inhaak)momenten van het jaar. We bieden inspiratie voor ouders, delen leuke recepten om met kinderen te maken en helpen bakliefhebbers nog smaakvollere baksels te maken.

Doel

Het doel van de inzet van social media marketing is om het bereik en betrokkenheid van de doelgroep bij het merk Van Gilse en de producten te vergroten. 

Content creatie

Via de Facebook-pagina en het Instagram-account van Van Gilse betrekken we de doelgroep maandelijks met verschillende soorten content zoals: 

  • het uitlichten van de producten van Van Gilse;
  • seizoensrecepten;
  • feestdagen en inhakers;
  • hulpvragen voor het bakken en koken;
  • en ook de populaire games waar de doelgroep kansmaakt op een Van Gilse Suikerpakket. 

Advertentiestrategie

Met de advertenties bereiken en betrekken we de doelgroep bakliefhebbers en gezinnen. We richten ons vooral op interactie met de doelgroep en zorgen voor de toename in het verkeer naar de receptenpagina’s. Elk jaar worden de social media en website KPI’s aangescherpt en aangepast naar de gestelde doelen. Deze resultaten monitoren we en zorgen we elk kwartaal voor een inzichtelijke rapportage. 

Over Van Gilse

Van Gilse is onderdeel van Cosun Beet Company (voormalig Suiker Unie), dé suikerproducent van Nederland. Van Gilse bestaat al meer dan 100 jaar en biedt inmiddels een assortiment van ruim 30 verschillende specialiteiten.

Klaar voor de volgende stap?

Als full-service marketingbureau werken we graag samen met merken en organisaties die strategische groei en langdurige vooruitgang zoeken. Of het nu gaat om digitale oplossing, een positioneringsvraagstuk of resultaatgerichte marketingcampagnes.

Neem contact met ons op

Projecten waar we trots op zijn

Benieuwd hoe we andere organisaties helpen met hun volgende stap? Bekijk ons portfolio en ontdek hoe wij strategie, communicatie, design, techniek en data samenbrengen.

Social media campagne

INTERSPORT toont hoe je kan inspelen op verschillende momenten gedurende het jaar om het uitgebreide productaanbod van topmerken zoals NIKE, Adidas, PUMA, en de eigen merken bij het publiek onder de aandacht te brengen en de verkoop te stimuleren.

Bekijk de case